Goods trains by name

Company
BLS Cargo 
from
Gallarate (I) / Candiolo (I) 
to
Muizen-Goederen (B) 

Bestaat grotendeels uit Ambrogio trailers en containers. Bij werkzaamheden aan de Montzenroute is de trein ook in Nederland aan te treffen.

Company
Rotterdam Rail Feeding 
from
Maasvlakte West 
to
Houtrakpolder 

Eind 2023 zijn RRF en Rhenus rail in samenwerking een containerverbinding gestart tussen de Amsterdamse Houtrakpolder en de Rotterdamse Maasvlakte. In eerste instantie op dinsdag laat in de middag rijdt de trein naar Amsterdam, op woensdag rond het middaguur terug. Sinds begin 2024 rijdt de trein meerdere keren per week, en levert RRF de tractie in de vorm van een dieselloc. In de loop van 2024 is de frequentie omhoog geschroefd naar 6x per week.

 22 Mooi?
© BR120 | view photo
Company
Lineas 
from
Duisburg Ruhrort Hafen (D) 
to
Antwerpen Combinant (B) 

Voorheen gereden door B-Cargo en DB Cargo.

Company
Crossrail 
from
Frenkendorf-Füllinsdorf (CH) 
to
Antwerpen Waaslandhaven (B) 

Company
Lineas 
from
Antwerpen-Krommenhoek (B) 
to
Wien Freudenau Hafen (A) 

Company
LTE 
from
Maasvlakte West / Waalhaven Zuid 
to
Basel SBB GB (CH) 

Voorheen gereden door DB Cargo.

Company
Lineas 
from
Antwerpen Noord (B) / Antwerpen BASF (B) 
to
Ludwigshafen (Rhein) BASF Ubf (D) 

De BASF-chemiependel is een trein bestaande uit ketelwagens en containerwagens beladen met BASF tankcontainers. Niet te verwarren met de natriumhydroxidetrein die naar Rotterdam rijdt en geheel uit containerwagens met BASF tankcontainers bestaat.

Company
HSL Logistik 
from
Ludwigshafen (Rhein) BASF Ubf (D) 
to
Botlek / Maasvlakte 

Lineas rijdt in het najaar natriumhydroxidetreinen tussen Ludwigshafen (D) en Botlek / Maasvlakte. De treinen bestaan geheel uit oranje containerdraagwagens met groene BASF tankcontainers.

Company
Railtraxx 
from
Antwerpen Combinant (B) 
to
Sluiskil raccordement Dow Chemical 

Een aantal keer per week rijdt Railtraxx een containertrein tussen Antwerpen Combinant en Sluiskil. 's Ochtends rijdt de trein naar de Bertschi terminal in Zeeuws-Vlaanderen, aan het eind van de middag/begin van de avond rijdt de trein weer terug naar de Combinant terminal te Antwerpen. De trein bestaat met name uit Bertschi containers en tankcontainers.

Company
Rail Force One 
from
Beverwijk Hoogovens Centraal 
to
Maastricht racc. Beatrixhaven 

Vanwege drooglegging van het Julianakanaal bij Born rijdt RFO sinds augustus 2024 elke zondag een staaltrein vanuit Beverwijk naar Maastricht. Tractie is meestal een Euro9000, soms een reguliere eloc met diesel in opzending. Op maandag gaat de trein retour.

Company
RTB Cargo 
from
Maasvlakte West 
to
Blerick 

Deze trein rijdt onder de nummers 51400 t/m 51409. De even nummers worden gebruikt richting Blerick, de oneven nummers richting de Maasvlakte.

Voorheen gereden door ACTS.

Company
Railtraxx 
from
Born 
to
Anglefort (F) / Bressoux (B) 

Company
Captrain 
from
Bottrop Süd (D) 
to
Maasvlakte 

In de winter 2021/2022 worden er extra treinen door KRE en RFO gereden.

Company
TX Logistik 
from
Bréscia (I) 
to
Waalhaven Zuid 

Voor een groot deel Neelevat-trailers en containers. Tot december 2009 reed de trein via Ede-Wageningen, waar een treindeel voor Vos Logistics werd beladen. Voorheen gereden door DBC.

Company
LTE 
from
Botlek 
to
Brwinów (PL) 

LTE rijdt sinds mei 2023 een containertrein tussen Botlek en het bij Pruszków (PL) gelegen Brwinów (PL), grotendeels bestaande uit ECS containers. De trein rijdt normaal gesproken via Bad Bentheim (D). Plaatsing in Botlek door RRF.

Company
SBB Cargo 
from
Waalhaven Zuid 
to
Busto Arsizio (I) / Gallarate (I) 

Company
Captrain 
from
Lutterade racc. DSM 
to
Busto Arsizio (I) / Gallarate (I) 

 36 Mooi?
© Tijn | view photo
Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Venlo / Cabooter Blerick 

Zo nu en dan vindt er nog een rit plaats. Voorheen gereden door DBC en RRF.

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Cabooter Gekkengraaf 

Per 5 juli 2021 rijdt de Cabooter shuttle niet meer naar Blerick maar naar de terminal in Gekkengraaf. RFO blijft de vervoerder.
In 2022 en 2023 reed boxXpress eenmaal per week een rit, bovenop de ritten van RFO.

 38 Mooi?
© Murk | view photo
Company
Rail Force One 
from
Amsterdam Westhaven 
to
Olten (CH) 

Bestaat uit blauwe VTG silowagens.

Company
BLS Cargo 
from
Kaldenkirchen (D) 
to
Domodossola (I) / diverse andere bestemmingen 

Company
ČD Cargo 
from
Mladá Boleslav (CZ) / Diverse Tsjechische bestemmingen 
to
Amsterdam Westhaven Goederen 

Sinds 2023 rijdt ČD Cargo een staaltrein tussen diverse Tsjechische bestemmingen en Amsterdam Westhaven. In Mladá Boleslav wordt de trein gecombineerd/gesplitst. De route is doorgaans via Bad Bentheim, bij omleiding via Emmerich. Op zaterdag komt de trein aan in Nederland, op zondag verlaat de trein Nederland weer. Op het Nederlandse deel rijdt RFO deze trein, soms met een eigen loc, meestal met een ČD Cargo loc. Soms gaan er ook kalkwagens afkomstig uit Beverwijk mee. Deze trein stond bekend als de Nymburk-staaltrein, dit was echter een onjuiste benaming. De trein komt niet in Nymburk.

Company
Metrans 
from
Česká Třebová (CZ) 
to
Waalhaven Zuid 

Company
PKP CARGO 
from
Chengdu (CR) / Małaszewicze (PL) 
to
Tilburg Industrie / Houtrakpolder / Pernis 

De Chengdu shuttle is een containertrein uit China naar Tilburg Industrie, herkenbaar aan diverse Chinese containers. Tot eind 2021 reed LTE deze trein meestal. In Małaszewicze worden de containers overgeladen van breed- naar normaalspoor en vice versa. PKP Cargo rijdt incidenteel naar Amsterdam Houtrakpolder i.p.v. Tilburg Industrie. In 2020 en 2021 ook treinen gereden door RFO. Sinds 2022 rijdt Lineas/IRP ook een containertrein tussen Tilburg en China via Emmerich. In Duitsland rijdt Lotos deze trein.

Company
DB Cargo 
from
Craiova (RO) 
to
Sloehaven 

Voorheen gereden door TrainSupport/SteiermarkBahn, Locon Benelux en RRF.

Company
DB Cargo 
from
Bremen Inlandshafen (D) 
to
Zeebrugge Ramskapelle (B) 

DB Cargo rijdt meermaals per week een gesloten autotrein van Bremen naar Zeebrugge. De trein bestond uit rode wagens type Hccrrs en zijn beladen met auto's van DaimlerChrysler (het moederbedrijf van Mercedes-Benz). Sinds 2022 rijdt de trein met open autowagens en sinds halverwege maart 2022 rijdt de trein via de Montzenroute.

Company
DB Cargo 
from
Maasvlakte / Sloehaven 
to
Dillingen Hochofen Hütte (D) 

Meerdere keren per dag rijdt DB Cargo een 5000 ton zware ijzerertstrein van Rotterdam Maasvlakte naar Dillingen Hochofen. Steevast rijden twee locomotieven Baureihe 189 voorzien van automatische koppeling (herkenbaar aan de gele vlakken op de neuzen) deze trein, die bestaat uit DB Falrrs. Van november 2021 tot maart 2022 reed er ook een treinpaar tussen Sloehaven en Dillingen. Deze trein bestond uit Innofreight containers in plaats van bulkwagens. Bij werkzaamheden aan de havenlijn rijden de reguliere treinen ook naar de Sloehaven.

Company
DB Cargo 
from
Hermalle-sous-Huy (B) 
to
Veendam 

De Dolimetrein wordt door DB Cargo gereden met Tanoos van VTG, tot 2024 met Taoos van Ermewa tussen het Belgische Hermalle (onder Maastricht aan de Maas) en Veendam in Groningen, naar de Nedmag fabriek. Tot april 2024 reed Lineas deze trein. Op het deel tussen Sittard, Onnen en Veendam werd tot 2023 gebruik gemaakt van TCS en IRP tractie. Voorheen gereden door DBC, RRF en Husa.

Company
NIAG 
from
Maasvlakte / Europoort West 
to
Duisburg Wanheim (HKM) 

Sinds de winter van 2024/2025 rijdt NIAG kolentreinen tussen afwisselend Maasvlakte en Europoort West, en men gebruikt hiervoor een van LTE gehuurde Euro9000. De trein rijdt dagelijks, komt 's ochtends aan in Rotterdam, en gaat na het laden terug naar Duitsland.

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Duisburg-Ruhrort Hafen (D) 

Company
RTB Cargo 
from
Maasvlakte West 
to
Duisburg Ruhrort Hafen (D) 

Company
DB Cargo 
from
Duisburg Thyssen Krupp Stahl (D) 
to
Europoort West 

Tot halverwege 2022 plaatsing bij EECV door RRF. Voorheen gereden door Captrain.

Company
KombiRail Europe 
from
Duisburg Ruhrort Hafen (D) / Ludwigshafen BASF (D) 
to
Maasvlakte West / Moerdijk 

Plaatsing Moerdijk door Captrain / RCC.

Company
Medway 
from
Düsseldorf-Bilk (D) 
to
Antwerpen Noord (B) 

Sinds 2024 rijdt Medway wekelijks een containertrein tussen Düsseldorf-Bilk (D) en Antwerpen (B). Trein bestaat uit RailRelease wagens, vooral beladen met Maersk-containers.

Company
RheinCargo 
from
Maasvlakte West 
to
Düsseldorf (D) / Köln Niehl-Hafen (D) 

Bijna dagelijks rijdt Rheincargo een containertrein tussen de Rotterdamse Maasvlakte en Köln en Düsseldorf. De trein is het makkelijkst herkenbaar aan de tractie, namelijk een diesel TRAXX, maar ook aan de inzet van rongenwagens beladen met containers. Deze verbinding staat soms ook bekend als DüKo shuttle, een samentrekking van de Duitse bestemmingen.

Company
Ecco Rail 
from
Wien Freudenau Hafen (A) 
to
Botlek 

Sinds 2020 reed WLC (in samenwerking met RFO in Nederland) een containertrein tussen Rotterdam Botlek en Wien Fredenau Hafen. Eind 2023 heeft Ecco Rail de trein overgenomen, in samenwerking met Captrain. De trein is herkenbaar aan de grote hoeveelheid rood/bruine ECS-containers. Voorheen werd samengewerkt met RRF op het Nederlandse deel.

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Alphen a/d Rijn Electrolux 

DB Cargo rijdt 4 keer per week een trein beladen met witgoed naar Electrolux in Alphen a/d Rijn. Doordat er overdag geen ruimte is op de lijn tussen Alphen a/d Rijn en Gouda, rijdt deze trein pas in de avond wanneer er op de TAG wordt afgeschaald naar een halfuursdienst.

Company
Freightliner 
from
Rzepin (PL) 
to
Europoort 

Vanaf 2025 rijdt RRF in samenwerking met Freightliner een LKW Walter trein tussen Europoort en Rzepin (PL). Voor deze trein worden Freightliner Vectrons ingezet.

Company
DB Cargo 
from
Beverwijk 
to
Flandersbach (D) / Hagen-Vorhalle Vwf (D) 

DB Cargo rijdt bijna dagelijks een gecombineerde kalk- en staaltrein tussen Beverwijk en Duitsland. De trein gaat met lege kalkwagens en beladen staalwagens naar Duitsland. Op de terugweg zijn de kalkwagens beladen met kalk uit de groeve in Flandersbach, en is het staalgedeelte leeg. In Oberhausen worden de twee delen gecombineerd/gesplitst. De staalproducten worden naar Hagen Vorhalle gebracht, RBH (t/m dienstregeling 2024 Railflex) verzorgt dan met een G1206 het vervoer tussen Oberhausen en Flandersbach.

Let op! Het kan zijn dat de trein uit slechts alleen kalk- of staalwagens bestaat. Tevens niet te verwarren met de staaltreinen die tussen Beverwijk en Hagen Vorhalle via Kijfhoek of rechtstreeks via Bad Bentheim rijden.

Company
RTB Cargo 
from
Maasvlakte West 
to
Frankfurt-Höchst (D) 

Meerdere keren per week rijdt RTB Cargo een containertrein tussen Maasvlakte en Frankfurt (Main) Höchst (D). Deze trein rijdt gepland altijd 's nachts door Nederland, echter kan vertraging voor komen. De trein is herkenbaar aan de blauwe containerdraagwagens.

Company
Rhenus rail 
from
Houtrakpolder 
to
Frankfurt-Griesheim (D) 

Enkele keren per week rijdt Rhenus Rail onder de vlag van LTE een kolentrein tussen Houtrakpolder en Frankfurt am Main (D) Griesheim. Plaatsing in Amsterdam wordt ook door LTE gedaan.

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Frenkendorf-Füllinsdorf (CH) / Basel SBB Rb (CH) 

Company
BLS Cargo 
from
Frenkendorf-Füllinsdorf (CH) / Niederglatt Swissterminal (CH) 
to
Maasvlakte West 

Plaatsing en bijsturing in Nederland door LTE.

Company
ÖBB 
from
Frenkendorf-Füllinsdorf (CH) / Wolfurt (A) 
to
Maasvlakte West 

Voorheen gereden door LTE, met vleugeltrein naar Moerdijk.

Company
SETG 
from
Terneuzen 
to
Garching an der Alz (D) 

DB Cargo rijdt een petroleumcokestrein bestaande uit wagens type Tadgs tussen OVET in Terneuzen en Garching an der Alz in het zuidoosten van Duitsland. In 2020 reed de trein als transittrein door Nederland via Kijfhoek. Van 2021 tot 2023 reed de trein (weer) via de Montzenroute. In 2024 namen SETG en Certus het vervoer over, met witte VTG wagens, en sindsdien rijdt de trein ook weer via Nederland.

 27 Mooi?
© KevinT | view photo
Company
Rail Force One 
from
Kolín (CZ) / Trnava (SK) 
to
Zeebrugge Ramskapelle (B) / Oosterhout Weststad 

De Gefco autotreinen worden meermaals per week gereden door diverse vervoerders tussen Slowakije, Tsjechië, Nederland en België. In Nederland rijdt RFO de treinen tussen Bad Bentheim en Kijfhoek. Captrain verzorgt het vervoer van/naar België, ITL richting het oosten. Een enkele keer rijdt er ook een trein naar Oosterhout Weststad. De trein bestaat uit dubbeldeks Gefco autowagens type Laeks, die in beide richtingen (deels) beladen kunnen zijn.

Company
Lineas 
from
Genk-Goederen (B) 
to
Curtici (RO) 

Container-/trailer-/schuifwandwagentrein. Voorheen gereden door RTB Cargo.

Company
Crossrail 
from
Mortara (I) 
to
Gent-Kluizendok-Zuid (B) 

Crossrail rijdt een intermodale trein tussen Gent en het Italiaanse Mortara, ten zuidwesten van Milaan. De trein rijdt via de Montzenroute in België, behalve op zondag. Dan rijdt deze verbinding als transit door Nederland via de Brabantroute.

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Germersheim (D) 

Company
DB Cargo 
from
Lutterade racc. DSM 
to
Emmen AKZO 

DB Cargo rijdt 2 keer per week in het holst van de nacht een korte keteltrein tussen Lutterade DSM en Emmen. Naar Emmen zijn de ketels beladen met caprolactam (grondstof voor nylon). Hoewel de trein doorgaans in de nacht rijdt (via de Maaslijn, Zutphen, Hengelo en Coevorden of via Eindhoven, Amersfoort, Almelo en Coevorden), kan de trein door werkzaamheden of tijdens feestdagen sporadisch overdag vastgelegd worden. Tijdens de hoogzomer kan de trein naar Emmen bij het allereerste daglicht gezien worden in Drenthe. Nadat de bediening in Emmen heeft plaatsgevonden, keert de loc vaak na de ochtendspits terug naar Almelo.

Sinds 2021 is de naam gewijzigd van Emmtec naar Getec.

 21 Mooi?
© Rienko | view photo
Company
GTS Rail 
from
Milano Smistamento (Segrate) (I) / Bari (I) / Bologna Interporto (I) / Piacenza (I) 
to
Botlek / Zeebrugge Ramskapelle (B) 

Vervoerder SBB Cargo rijdt een containertrein tussen Milano Smistamento (voorheen Bologna) en Rotterdam Botlek. De trein is voornaamst beladen met blauwe containers van GTS. Per 19 juni 2021 rijdt er ook één slag per week naar Bari. Sinds 13 december 2021 rijden er ook 3 slagen per week naar Bologna. In de loop van 2022 zal de frequentie naar Bologna verhoogd worden naar 7 slagen per week.

Hiernaast rijdt Crossrail/BLS ook nog treinen vanuit Italië naar Zeebrugge Ramskapelle (B). Deze treinen kunnen in Nederland gezien worden bij versperring van de Montzenroute.

Vanaf maart 2025 rijdt GTS Rail op eigen licentie een deel van de treinen vanuit Italië naar Botlek.

Company
Lineas 
from
Ústí nad Labem západ (CZ) / Recklinghausen (D) 
to
Antwerpen Noord (B) 

Company
Lineas 
from
Lutterade racc. DSM 
to
Antwerpen Noord (B) 

 46 Mooi?
© Tijn | view photo
Company
Lineas 
from
Antwerpen Noord (B) 
to
Köln Eifeltor (D) 

Deze trein bestaat grotendeels uit diverse ketelwagens.

Company
Lineas 
from
Antwerpen Noord (B) 
to
Kijfhoek / Maasvlakte 

Company
Lineas 
from
Schkopau Buna Werke (D) / Recklinghausen (D) 
to
Antwerpen Noord (B) 

Gemengde goederentrein onderdeel van het Green Xpress Network van Lineas. Vaak samengesteld uit een combinatie van containers en ketelwagens. Sinds de toevoeging van een stop in Recklinghausen rijdt deze trein via Emmerich in plaats van Bad Bentheim.

 41 Mooi?
© Tijn | view photo
Company
Lineas 
from
Gliwice Łabędy (PL) 
to
Antwerpen Noord Mainhub (B) / Genk-Goederen (B) 

Samenstelling meestal staalwagens en containerwagens, soms ook ketelwagens. Vaak oranje PCC containerdraagwagens aanwezig. Soms worden de staalwagens en containerwagens los van elkaar vervoerd.

Company
Lineas 
from
Antwerpen Noord (B) 
to
Bratislava Východ (SK) 

Company
Lineas 
from
Malmö Godsbangard (SE) 
to
Antwerpen Noord (B) 

Gemengde goederentrein onderdeel van het Green Xpress Network van Lineas. Herkenbaar aan (o.a.) de groene NB-containers.

 18 Mooi?
© JJJJ | view photo
Company
DB Cargo 
from
Hagen-Vorhalle Vwf (D) 
to
Kijfhoek / Beverwijk Hoogovens Centraal 

DB Cargo rijdt bloktreinen staalwagens tussen Kijfhoek en Hagen Vorhalle (D). Vanuit Kijfhoek wordt de trein doorgevoerd naar Beverwijk. Bij werkzaamheden aan de Betuweroute rijdt de trein soms direct naar Beverwijk.

Company
SBB Cargo 
from
Waalhaven Zuid / Botlek 
to
Melzo Scalo (I) 

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Herne (D) 

Company
LTE 
from
Waalhaven Zuid 
to
Mannheim Rbf (D) 

Company
SBB Cargo 
from
Waalhaven Zuid 
to
Novara Boschetto (I) 

Voorheen gereden door Captrain, BLS en DBC.

 53 Mooi?
© Tibbe | view photo
Company
DB Cargo 
from
Beverwijk Hoogovens Centraal 
to
Jemelle (B) 

Iedere werkag rijdt DB Cargo een gecombineerde kalk/staaltrein van Beverwijk naar Jemelle in België. De trein rijdt 's avonds/'s nachts. Tot en met 2022 werd er ook op zondag overdag gereden. In Sittard vindt een locwissel plaats.

Company
PKP CARGO 
from
Waalhaven Zuid 
to
Karsznice (PL) 

In april 2024 is PKP Cargo in opdracht van Agromex (in samenwerking met DFDS) een shuttleverbinding tussen Zduńska Wola (Karsznice) (PL) en Rotterdam Waalhaven gestart, met aansluiting op de boot naar Groot-Brittannië. Per mei 2024 rijdt de trein 2 keer per week.

Company
Rail Force One 
from
Kąty Wrocławskie (PL) 
to
Moerdijk 

Sinds 2019 rijdt vervoerder Rail Force One een containertrein tussen Kąty Wrocławskie (PL) en Moerdijk via Bad Bentheim. De trein valt op door de gele CLIP Intermodal containerdraagwagens die vaak beladen zijn met containers van Schavemaker en Unit45.com. In het voorjaar van 2020 kwam het vervoer door de coronacrisis stil te liggen, maar in de zomer van 2020 pakte DB Cargo het vervoer weer op. Per 2021 rijdt RFO de trein weer 2x per week. Sinds december 2022 zijn de gele CLIP draagwagens ingewisseld voor paarse RailRelease draagwagens.

De First/Last mile tussen Moerdijk en Lage Zwaluwe werd verzorgd door Captrain.

Company
RTB Cargo 
from
Maasvlakte West 
to
Kehl (D) 

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Beverwijk Hoogovens Centraal 

Doorvoer naar Hagen-Vorhalle via het UC-netwerk.

Company
DB Cargo 
from
Bad Bentheim (D) 
to
Delden raccordement Servo 

KLK Kolb Specialities (voorheen Elementis of Servo) ontvangt 1, incidenteel 2 maal per week een korte keteltrein, aangevoerd uit Bad Bentheim door DB Cargo. De ketelwagens van vorige week worden mee teruggenomen naar Bad Bentheim om aldaar middels het UC-netwerk van DB Cargo doorgevoerd te worden naar de bestemming.

Company
boxXpress 
from
Maasvlakte West 
to
Kornwestheim Ubf (D) 

Tot en met 2019 ook door LTE gereden.

Company
Independent Rail Partner 
from
Lutterade racc. DSM  
to
Kralupy nad Vltavou (CZ) 

IRP rijdt wekelijks een gasketeltrein van Geleen naar Kralupy nad Vltavou. De trein is beladen met butadieen. Tussen Geleen en Köln Eifeltor verzorgd IRP de tractie. VTG/Retrack verzorgd de tractie op het overige deel. De trein vertrekt op dinsdag uit Geleen en keert op donderdag weer terug.

Voorheen gereden door Captrain, RTB Cargo en LTE.

Company
Rail Force One 
from
Sloehaven 
to
Linz Stahlwerke (A) 

RFO en DBC rijden samen een aantal keer per week een ertstrein tussen Sloe en Linz Stahlwerke (A). Het erts wordt deels vervoerd in DB Falns, deels in Eanos'en, en deels ook in een set Innofreight bakken.

Company
ÖBB 
from
Linz Vbf (A) / Rheinhausen (D) 
to
Waalhaven Zuid / Maasvlakte West 

De lage containers die eerst op de Rheinhausen shuttle stonden, rijden nu mee met een directe verbinding uit Linz (A) via Duisburg Rheinhausen (D) naar Waalhaven Zuid en Maasvlakte West. In Nederland onder RCC / Captrain licentie.

Company
Ecco Rail 
from
Botlek 
to
Wien Freudenau Hafen (A) 

Sinds 2019 rijdt Ecco Rail (in samenwerking met RRF in Nederland) een trailertrein bestaande uit louter LKW Walter trailers tussen Rotterdam Botlek en Wien Freudenau Hafen. De trein rijdt 4x per week. RRF verzorgt de plaatsing bij C.RO in de Rotterdamse Botlek.

 11 Mooi?
© NLRail | view photo
Company
DB Cargo 
from
Antwerpen-Groenland (B) 
to
Stolberg (D) 

DB Cargo rijdt enkele keren per week een bloktrein Tamms tussen Antwerpen-Groenland en Stolberg.

Wegens de overstromingen in de zomer van 2021 reed dit verkeer tot en met januari 2023 niet, in februari is het weer opgestart. Sinds december 2023 rijdt dit vervoer niet vanaf de Sloehaven, maar vanaf Antwerpen-Groenland.

Voorheen gereden door Rurtalbahn.

Company
Rotterdam Rail Feeding 
from
Botlek / Pernis 
to
Bad Bentheim (D) / Emmerich (D) / Diverse bestemmingen in Polen 

RRF rijdt tot twee keer per week een Lotos biodieselketeltrein tussen Rotterdam en Polen. Daarnaast rijdt RFO soms ook Lotos keteltreinen. Het vervoer van RRF is gericht op HES BTT Botlek, dat van RFO op Koole Pernis en Botlek. In Duitsland en Polen rijdt Lotos dit vervoer zelf.

Company
ČD Cargo 
from
Lovosice Jih (CZ) / Lehrte (D) 
to
Europoort 

DB Cargo reed sinds november 2020 4 keer per week een intermodale trein tussen Rotterdam Europoort en Lovosice Jih (CZ) met tussenstop in Duisburg (D). De trein bestaat uit een trailergedeelte (m.n. bestaande uit ICTS, Tip en P&O Ferrymasters trailers) en een (tank)containergedeelte. LTE verzorgt de first/last mile in de Europoort.
In december 2021 is de trein overgegaan naar ČD Cargo en is de tussenstop verplaatst naar Lehrte (D), tussen Lehrte (D) en Europoort wordt met LTE personeel gereden.

Company
Lineas 
from
Lovosice (CZ) 
to
Zeebrugge (B) 

Lineas rijdt in samenwerking met CD Cargo een containertrein in opdracht van ECS tussen Lovosice en Zeebrugge sinds september 2023. De trein bestaat hoofdzakelijk uit rode ECS-containers. De trein rijdt transit via Nederland via Roosendaal - Meteren - Emmerich (behalve bij werkzaamheden aan het 3e spoor in Duitsland).

Company
Railtraxx 
from
Sloehaven 
to
Lutterade racc. DSM 

Railtraxx rijdt tussen Vlissingen Sloe en Lutterade DSM een gasketeltrein, 's ochtends naar Limburg, 's middags naar Zeeland. Tussen 2021 en 2023 werden de wagens meegenomen in het wagenladingenvervoer van DB Cargo via Kijfhoek. Sinds 2023 rijdt er weer een rechtstreekse trein, en vanaf 2025 met RTX.

Voorheen gereden door Captrain en DB Cargo.

Company
Crossrail 
from
Ludwigshafen (Rhein) RHB (D) 
to
Antwerpen Noord (B) 

Company
LTE 
from
Waalhaven Zuid 
to
Ludwigshafen (Rhein) BASF Ubf (D) 

Voorheen gereden door Captrain.

 11 Mooi?
© ZO6176 | view photo
Company
Rail Force One 
from
Sloehaven 
to
Lünen Süd (D) 

Sinds juni 2023 rijdt RFO wekelijks een kolentrein van Sloehaven naar Lünen Süd (D). De trein bestaat uit bruine Eanos'n en werd voorheen op het Nederlandse deel gereden door een Vectron, waarbij in Emmerich (D) een Euro9000 de trein overnam, sinds februari 2024 rijdt de Euro9000 de gehele route.

Company
DB Cargo 
from
Köln Gremberg (D) / Venlo 
to
Maastricht Beatrixhaven / Born 

Bestaande uit gesloten staalwagens en staalprofielen. Incidenteel lift er een ketelwagen mee voor de firma Lawter.

 22 Mooi?
© Rienko | view photo
Company
Rail Force One 
from
Magdeburg-Rothensee (D) 
to
Maasvlakte West 

Sinds 2023 rijdt RFO twee keer per week een containertrein tussen Maasvlakte en Magdeburg (D).

Company
TX Logistik 
from
Mälmo Godsbangard (SE) 
to
Coevorden Heege 

TX Logistik rijdt een paar keer per week een intermodale trein tussen het Zweedse Malmö en Bad Bentheim. Tussen Bad Bentheim en Coevorden is de Bentheimer Eisenbahn verantwoordelijk. Bij beperkingen op de Bentheimer Eisenbahn wordt de trein omgeleid via Nederland.

Voorheen gereden door DB Cargo.

Company
LTE 
from
Maasvlakte West / Waalhaven Zuid 
to
Mannheim Rbf (D) / Wörth am Rhein (D) 

Voorheen gereden door Captrain en RRF.

Company
Rotterdam Rail Feeding 
from
Kijfhoek / Botlek 
to
Lutherstadt Wittenberg-Piesteritz (D) / Coswig Gbf (D) 

In Duitsland vaak gereden door BLC of SEL.

Company
DB Cargo 
from
Yves Gomezée (B) 
to
Millingen Gbf (Solvay) (D) 

Meermaals per week rijdt een kalktrein uit de groeve van Yves Gomezée naar Millingen. Sinds de overname door DB Cargo rijdt alleen op zondag nog een slag via Nederland, de rest rijdt via de Montzenroute. De trein bestaat uit witte Ermewa Falns'n.

Voorheen gereden door Lineas.

 22 Mooi?
© NLRail | view photo
Company
RTB Cargo 
from
Antwerpen-Kanaaldok (B) 
to
Millingen Gbf (Solvay) (D) 

Sinds 2021 rijdt er 3 keer per week een keteltrein ethyleendichloride tussen Antwerpen en Millingen. In 2020 reed Railtraxx deze trein al bij wijze van proef enkele keren. Voorheen reed Lineas deze trein via de Montzenroute. Daarna Railtraxx tot 2024 via Nederland. Begin 2024 had Lineas deze trein weer overgenomen, tot begin juni RTB Cargo de trein overnam. Die laatste rijdt de trein weer via de Montzenroute.

Company
Lineas 
from
Virton (B) 
to
Lage Zwaluwe / Moerdijk 

Lage Zwaluwe - Moerdijk met wagenladingvervoer DBC.

Company
LTE 
from
Moerdijk / Lage Zwaluwe 
to
Melzo Scalo (I) 

Sinds eind 2024 rijdt LTE een containertrein tussen Lage Zwaluwe en Melzo (I), met een mix van onder andere ECS, P&O en Unit45 containers. Er rijden ook tankcontainers in mee. RRF verzorgt de bediening in Moerdijk.

Company
NIAG 
from
Amsterdam Westhaven / Maasvlakte 
to
Moers Gbf (D) 

NIAG rijdt zo'n 3 keer per week een kolentrein tussen Amsterdam Westhaven of Maasvlakte en Moers Gbf (D). Vanuit Moers worden de kolen verder doorgevoerd naar diverse Duitse bestemmingen. Het vervoer kan soms tijdelijk stil liggen. De kolen worden standaard in blauwe VTG Falns vervoerd. RXP verzorgt de last-mile in Amsterdam, Captrain op de Maasvlakte. De trein van/naar Amsterdam vertrekt halverwege de middag richting Duitsland, en rijdt 's nachts terug.

Company
Crossrail 
from
Tychy (PL) 
to
Antwerpen Waaslandhaven (B) 

Company
Medway 
from
Antwerpen Noord (B) 
to
Germersheim (D) 

Bestaat voor een groot deel uit MSC containers. Rijdt alleen bij omleidingen via Nederland.

Company
Medway 
from
Neuss Gbf (D) 
to
Antwerpen Krommenhoek (B) 

Bestaat grotendeels uit gele en rode MSC containers, sinds juli 2022 wordt deze trein gereden door het Italiaanse Medway.

Voorheen gereden door Crossrail.

Company
boxXpress 
from
Maasvlakte Yangtzehaven Noord 
to
München Riem Ubf (D) 

Voorheen gereden door TXL.

Company
DB Cargo 
from
Nanjing (CR) / Ma?aszewicze (PL) 
to
Tilburg Industrie 

Onregelmatig rijdt DB Cargo een containertrein tussen Ma?aszewicze en Tilburg Industrie. De containers zijn afkomstig uit Nanjing Yaohua Gate Station. Op 10 mei 2021 vertrok de eerste trein naar Nederland.

Company
LTE 
from
Neuss Gbf (D) 
to
Maasvlakte West 

Voorheen gereden door KRE.

Company
Rail Force One 
from
Maavlakte West 
to
Neuss Gbf (D) 

Sinds 2021 rijdt RFO een aantal keer per week een containertrein tussen Maasvlakte West en Neuss (D). De trein bevat in tegenstelling tot de meeste andere RFO shuttles weinig tot geen CMA CGM of Maersk containers.

Company
DB Cargo 
from
Osnabrück Rbf (D) 
to
Sloehaven 

DB Cargo rijdt meermaals per week een container-/schuifwandwagentrein tussen Osnabrück (D) en Sloehaven. De trein bestaat uit Nosta Gruppe en Magellan containers en schuifwandwagens. Sinds augustus 2022 rijdt er een 3e slag op donderdagen met alleen maar containers, waarbij de trein een tussenstop heeft te Tilburg Industrie. Sinds 2023 is het Hoyer-tankcontainerdeel naar Antwerpen (B) vervallen, die containers gaan inmiddels met de Lanfer shuttle mee.

Voorheen gereden door Captrain.

Company
RTB Cargo 
from
Maasvlakte West 
to
Nürnberg Hafen (D) 

Company
Rail Force One 
from
Amsterdam Westhaven / Maasvlakte / Sloehaven 
to
Ostrava-Kunčice (CZ) 

Sinds april 2021 rijdt RFO in samenwerking met ITL Deutschland 2 of 3 keer per week een kolentrein tussen Nederland en Ostrava (CZ). De belading vindt stand 2023 zowel te Rotterdam Maasvlakte als te Amsterdam Westhaven plaats.

Voor deze treinen worden verschillende types kolenwagens ingezet. De treinen bestaan uit Falns van Touax of TSS Cargo, of Eanos van CD Cargo of Ermewa.

 21 Mooi?
© Bomber | view photo
Company
BLS Cargo 
from
Europoort 
to
Novara Boschetto (I) 

De Novara shuttle is een intermodale trein grotendeels bestaande uit trailers/wissellaadbakken en containers van P&O Ferrymasters. Levering personeel door IRP, plaatsing Europoort ook door IRP.

Tot december 2021 gereden door SBB Cargo met personeel en last-mile van LTE.

 11 Mooi?
© BramW | view photo
Company
BLS Cargo 
from
Padova (I) 
to
Lutterade racc. DSM  

In opdracht van Hupac rijdt BLS Cargo 4 keer per week een intermodaaltrein tussen het Italiaanse Padova en de Rail Terminal Chemelot te Geleen. In Nederland rijdt deze trein met Captrain tractie tussen Venlo en Geleen. De trein is vaak beladen met alleen LKW Walter trailers (in tegenstelling tot de Busto-Geleen shuttle waar ook nog andere containers meeliften).

 56 Mooi?
© Tibbe | view photo
Company
RTB Cargo 
from
Frankfurt (Oder) PCC (D) / Kutno PCC (PL) 
to
Pernis / Rheinhausen (D) / Antwerpen Noord (B) 

Voorheen door ITL/Captrain en Locon gereden, in 2021 heeft LTE ook enkele treinen gereden.

Company
Railtraxx 
from
Augsburg Rbf Nord (D) / Schkopau Buna Werke (D) 
to
Antwerpen Noord (B) / Geel PB (B) 

Voorheen gereden door Crossrail.

Company
LOCON 
from
Pinnow(Uckermark) (D) 
to
Coevorden-Heege 

LOCON rijdt een paar keer per week een containertrein tussen Pinnow(Uckermark) (D) en Bad Bentheim. De trein bestaat uit groen/witte H&S Foodtrans tankcontainers. Tussen Bad Bentheim en Coevorden zorgt de Bentheimer Eisenbahn voor de tractie. Bij werkzaamheden aan de Bentheimer Eisenbahn rijdt deze trein via Nederland.

Company
Rail Force One 
from
Emden (D) / Frankfurt (Oder) (D) 
to
Amersfoort Pon (Leusden)  

Importeur PON in Leusden ontvangt geregeld BLG autotreinen. Er rijden zowel dubbeldeks (wagens type Laaers) als enkeldeks (type Laadgrs) autotreinen. De enkeldeks autotreinen zijn beladen met Volkswagen Crafters uit Wrze?nia en komen meestal op zondagavond aan in Amersfoort. Railexperts plaatst de treinen bij Pon.

Voorheen gereden door HSL, DBC en IRP.

Company
DB Cargo 
from
Osnabrück Rbf (D) 
to
Amersfoort Pon (Leusden) 

DB Cargo rijdt 3 keer per week een autotrein tussen Osnabrück en Amersfoort. De beladen trein rijdt 's ochtends naar Amersfoort. De lege trein keert eind van de ochtend/begin van de middag terug naar Duitsland. De trein bestaat uit autowagens van het type Laaers, Laaeks en Laes. Er gaan vaak ook schuifwandwagens met onderdelen (Hbillns en Hbbillns) mee. Deze rijden dan aan de Amersfoortse zijde van de trein. Tussen Osnabrück en Amersfoort wordt de trein meestal door een 189 getrokken, al komen 193'ers ook voor. Een 6400 neemt de ritten tussen Amersfoort en Leusden voor zijn rekening.

Plaatsing Leusden ook door Strukton gedaan in het verleden.

Company
Lineas 
from
Maasvlakte West 
to
Tilburg Industrie / Acht 

Voorheen gereden door IRP, RFO, RRF, Captrain en TrainSupport.

Company
LTE 
from
Poznań Swarzędz (PL) 
to
Europoort 

LTE rijdt meermaals per week een container-/trailertrein tussen Poznań Swarzędz en Rotterdam Europoort. De trein is herkenbaar aan o.a. de P&O Ferrymasters trailers en containers en de Erontrans trailers. In de Rotterdamse haven verzorgt LTE tevens de 'last-mile' naar de P&O terminal. Voorheen werd deze trein door ERS Railways gereden.

Company
Metrans 
from
Praha-Uhříněves (CZ) 
to
Waalhaven Zuid 

Metrans rijdt een containertrein tussen Praag en de Waalhaven. De trein bestaat uit eigen wagens type Sggnss en Sggrss.

Company
DB Cargo 
from
Pruszków (PL) / Gądki (PL) 
to
Antwerpen Combinant (B) 

In 2023 tijdelijk vanaf Gądki (PL).

Company
Rail Force One 
from
Waalhaven Zuid / Sloehaven / Kijfhoek 
to
Bad Bentheim (D) / Emmerich (D) / Venlo / Székesfehérvár (H) / München-Trudering (D) 

Een paar keer per maand rijdt RFO een schuifwandwagentrein tussen het Rotterdamse en Bad Bentheim, Emmerich of Venlo. Sinds oktober 2021 rijdt deze trein (ook) uit Vlissingen Sloehaven. Voorheen gereden door Captrain, doorvoer naar Hongarije door ITL.

Company
Railtraxx 
from
Antwerpen Noord (B) 
to
Linz Vbf (A) 

Oostenrijkse deel door ÖBB.

Company
Railtraxx 
from
Antwerpen Noord (B) 
to
Andernach (D) 

Railtraxx rijdt tussen Antwerpen Noord en Andernach een staaltrein. In Andernach wordt de trein behandeld bij thyssenkrupp Rasselstein. De trein bestaat uit gesloten staalwagens en een containerdeel. Sinds Railtraxx de trein heeft overgenomen van DB Cargo rijdt de trein als transittrein via de Brabantroute.

Voorheen gereden door DB Cargo

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Rheinhausen (D) / Ludwigshafen (D) / Dortmund-Obereving (D) 

Company
ÖBB 
from
Brennero (I) 
to
Wörgl (A) 

Company
SBB Cargo 
from
Freiburg (D) 
to
Novara Boschetto (I) 

In samenwerking met BLS Cargo.

Company
ÖBB 
from
Trento (I) 
to
Wörgl (A) 

Company
TX Logistik 
from
Rome (I) 
to
Amsterdam Houtrakpolder 

TXL rijdt sinds mei 2023 éénmaal per week een trein beladen met Romeins afval naar Amsterdam Houtrakpolder. De trein komt 's zondags het land in. Plaatsing bij AEB in de Houtrakpolder door RXP.

Niet te verwarren met de TXL afvaltrein naar Moerdijk die bestaat uit Vecchi Zironi containers.

Company
SBB Cargo 
from
Waalhaven Zuid 
to
Mortara (I) 

Van 31 december 2020 tot mei 2023 kwam deze trein uit Pernis.

Company
RTB Cargo 
from
Curtici (RO) 
to
Kaldenkirchen (D) / Blerick 

Sinds 2024 rijdt FRACHTbahn een Routier container-/trailertrein vanuit Curtici (RO) naar Kaldenkirchen (D), waar DB Cargo de trein overneemt en naar Blerick rijdt. In december 2024 is het vervoer overgenomen door RTB, waarbij RRF de last-mile in Blerick verzorgt.

 21 Mooi?
© NV218 | view photo
Company
DB Cargo 
from
Ruhland (D) 
to
Antwerpen Combinant (B) 

Company
HSL Logistik 
from
Rzepin (PL) 
to
Tilburg Industrie 

HSL rijdt meermaals per week een container-/trailer trein tussen BTT Terminals Rzepin (PL) en Tilburg Industrie. De trein bestaat met name uit LKW Walter trailers en H.ESSERS containers. Voorheen gereden door VTG Retrack en LTE.
Voorheen ook van/naar Gekkengraaf.

Company
DB Cargo 
from
Botlek 
to
Safenwil (CH) 

Voorheen gereden door SBB Cargo.

Company
BLS Cargo 
from
Waalhaven Zuid 
to
Melzo Scalo (I) 

Voorheen gereden door Captrain, en voorheen enkele slagen van/naar Houtrakpolder. Sinds 2023 voorziet LTE de trein van personeel, en soms zit er ook een LTE loc voor de trein.

Company
DB Cargo 
from
Botlek / Kijfhoek 
to
Herzogenburg-Sankt Pölten (A) 

Enkele keren per week rijdt DB Cargo een styreen keteltrein (UN 2055) tussen Rotterdam en het Oostenrijkse Sankt Pölten, via Herzogenburg. De trein bestaat uit grijze GATX, Nacco en Ermewa ketelwagens.
Let op: dit is een andere trein dan de styreentrein die DB/RFO via Bad Bentheim rijdt, die heeft niets met dit vervoer te maken.

Company
SETG 
from
Hochfilzen (A) 
to
Ghlin (B) 

Sinds 2025 rijdt de sinterdolomiettrein van SETG, bestaande uit diverse Tads'en, transit via Nederland. Tussen Venlo en Roosendaal rijdt Railexperts de trein.

Company
Lineas 
from
Dillingen Fordwerke (D) / Köln-Niehl Ford (D) 
to
Sloehaven 

Deze trein bestaat uit blauwe en oranje dubbeldeks Sitfa autowagens. De auto's zijn bestemd voor de export naar het Verenigd Koninkrijk. Per maart 2023 rijdt Lineas deze treinen tussen Dillingen (D) en Sloehaven. In 2024 startte DB Cargo daarnaast met een verbinding tussen Keulen (D) en Sloehaven.

Company
Rhenus rail 
from
Maasvlakte West 
to
Straatsburg (F) / Kehl (D) 

Bediening in de haven door RRF.

Voorheen gereden door Captrain en Lineas.

Company
RTB Cargo 
from
Wabern (D) / Plattling (D) 
to
Antwerpen-Lillo (B) 

RTB Cargo rijdt (seizoensgebonden, meestal in het najaar) suikertreinen tussen Plattling (D) / Wabern (D) en Antwerpen (B). De meeste treinen rijden via Nederland.

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Tilburg Industrie 

Company
Lineas 
from
Maasvlakte West / Antwerpen (B) 
to
Trier Ehrang Nord (D) 

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek Noord 
to
Amsterdam Westhaven 

DB Cargo rijdt werkdagelijks 's avonds een gemengde goederentrein tussen Kijfhoek en Amsterdam Westhaven. De trein is normaliter samengesteld uit ketelwagens, staalwagens en/of schuifwandwagens.

 25 Mooi?
© Rienko | view photo
Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Antwerpen Noord (B) 

Rijdt meestal 's nachts.

 28 Mooi?
© NLRail | view photo
Company
DB Cargo 
from
Schkopau Buna Werke (D) 
to
Sluiskil racc. Dow Chemical 

DB rijdt in samenwerking met MEG een gasketeltrein tussen Buna Werke en DOW Chemical in Sluiskil. Tussen Schkopau en Hamm (Westf.) voert MEG de rit uit. Tussen Hamm (Westf.) en Sluiskil is DB Cargo verantwoordelijk voor de tractie. Naast gasketelwagens rijden er soms ook enkele tankcontainers en gewone ketelwagens mee.

Company
DB Cargo 
from
Lutterade racc. DSM 
to
Kijfhoek 

Iedere werkdag rijdt DB Cargo een buurtgoederentrein tussen Geleen-Lutterade en Kijfhoek. De trein naar Kijfhoek rijdt in de namiddag, de trein naar Sittard/Geleen rond het middaguur en soms ook in de late avond. De trein bestaat meestal uit (gas)ketelwagens. Soms liften er ook staalwagens mee.

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek / Sloehaven / Venlo / Lutterade racc. DSM 
to
Köln Gremberg (D) 

DB rijdt tussen verdeelstation Gremberg en diverse Nederlandse bestemming gemengde goederentreinen. Het overgrote deel van deze treinen rijdt tussen Rotterdam Kijfhoek en Köln Gremberg. Van en naar Venlo rijden ook enkele gemengde goederentreinen ten behoeve van Cabooter Blerick, Lutterade DSM en Maastricht Beatrixhaven. Tot slot rijden er ook een Unit Cargo's van Sloe naar Köln Gremberg, waarvan een deel schuifwandwagens met cellulose via Amstetten naar Ulmerfeld-Hausmening (A) gaan, en een deel gasketelwagens naar Portogruaro (I).

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Hagen-Vorhalle Vwf (D) 

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Mannheim Rbf (D) 

Zo'n 6 keer per week rijdt er een directe Unit Cargo van Kijfhoek naar Mannheim Rbf (D), hierin worden o.a. de cacaowagens uit Amsterdam mee vervoerd, evenals verschillende ketel- en staalwagens.

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Moerdijk / Oosterhout Weststad 

Doordeweeks rijdt DB Cargo meerdere keren per dag een Unit Cargo tussen Kijfhoek en Moerdijk met een 6400. De treinen naar Moerdijk kunnen verschillende samenstellingen hebben. Vaak bestaat de trein die overdag rijdt uit gesloten wagens en/of ketelwagens. De aanvoertrein die 's avonds/'s nachts rijdt kan ook roldakwagens en buizenwagens bevatten. Ook staalwagens komen voor in de treinen van/naar Moerdijk. Op maandag en woensdag zijn er ook wagens voor Oosterhout, dit zijn vaak gesloten wagens en wagens beladen met staalplaten.

Company
DB Cargo 
from
Onnen 
to
Wanne-Eickel (D) / Hagen-Vorhalle (D) 

DB rijdt twee keer per week een gemengde goederentrein tussen Onnen en Duitsland. De trein bestaat uit ketelwagens van/voor Delfzijl. Soms gaan er ook subcoal pallets (soort containers) van en naar Delfzijl.

Tot juni 2023 reed de trein vanaf Kijfhoek. Door werkzaamheden aan de bundel van Kijfhoek wordt er nu gereden vanuit Wanne-Eickel/naar Hagen-Vorhalle (D).

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Sloehaven 

 18 Mooi?
© Bert13 | view photo
Company
LTE 
from
Ústí nad Labem-Střekov (CZ) 
to
Rotterdam / Gent Zeehaven (B) 

Doorvervoer met Lineas GXN naar Gent Zeehaven.

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Zwijndrecht Groote Lindt 

DB Cargo rijdt op woensdagmiddag een buizentrein van Kijfhoek naar Zwijndrecht. Op raccordement Groote Lindt wordt omgelopen, waarop de beladen trein naar binnen geduwd wordt bij van Leeuwen. Vervolgens worden de lege wagens mee terug genomen naar Kijfhoek.

 21 Mooi?
© Murk | view photo
Company
DB Cargo 
from
Eemshaven Industrie 
to
Almelo Bedrijvenpark 

DB Cargo rijdt tot 1 keer per week een trein beladen met walsdraad naar Van Merksteijn te Almelo Bedrijvenpark. In het najaar van 2022 werd het walsdraad niet per spoor vanuit Duitsland, maar vanuit de BUSS-terminal te Eemshaven aangevoerd.

 17 Mooi?
© Rienko | view photo
Company
TX Logistik 
from
Waalhaven Zuid 
to
Verona Quadrante Europa (I) 

Voorheen gereden door DB Cargo

Company
Lineas 
from
Älmhult (SE) 
to
Gent Zeehaven (B) 

Lineas rijdt meermaals per dag met Volvotreinen tussen Zweden en België via Nederland. Er zijn twee soorten te onderscheiden: de containertreinen en schuifwandwagentreinen. In 2021 werden er soms ook staalwagens in de schuifwandwagentreinen mee vervoerd. De containerwagens zijn Sgnss van AAE en zijn beladen met kleine bruine en donkerblauwe containers, de schuifwandwagens zijn Laaeilprss van Green Cargo.

Company
DB Cargo 
from
Botlek 
to
Burghausen Wackerwerk (D) 

Twee keer per week rijdt DB Cargo een bloktrein methanol (UN 1230) naar het in Zuid Duitsland gelegen Burghausen Wackerwerk. Een deel van de trein wordt beladen bij ETT op de Rotterdamse Europoort.

Company
RTB Cargo 
from
Pernis 
to
Weil am Rhein (D) / Basel Bad Rbf (CH) 

Company
Captrain 
from
Lutterade racc. DSM 
to
Wien Freudenau Hafen (A) 

Per februari/maart 2021 rijdt Ecco Rail in samenwerking met Captrain een nieuwe verbinding tussen Wenen en de Rail Terminal Chemelot te Geleen-Lutterade via Venlo. De belading bestaat uit beige/blauwe tankcontainers van Poll-Nussbaumer. Nederlandse deel door Captrain, Duitse/Oostenrijkse deel door Ecco Rail.

Company
TX Logistik 
from
Malmö (S) / Eskilstuna (S) 
to
Kaldenkirchen (D) / Gekkengraaf 

In opdracht van Cabooter Group rijdt TX Logistik een trailertrein tussen Eskilstuna, Malmö en Kaldenkirchen. De trein bestaat overwegend uit Westerman en GWG trailers.
Van eind augustus tot medio november 2021 reed deze trein naar Cabooter Gekkengraaf in verband met werkzaamheden tussen Venlo en Viersen. HSL reed de trein tussen Osnabrück en Gekkengraaf.

Company
DB Cargo 
from
Neuss Gbf (D) 
to
Antwerpen Noordzeeterminal (B) 

Voorheen ook treinen van/naar Maasvlakte en München (D).

 26 Mooi?
© Tijn | view photo
Company
boxXpress 
from
Maasvlakte West 
to
Wörth am Rhein (D) 

Sinds 2024 rijdt RFO ook enkele slagen.

Company
Railtraxx 
from
Budel 
to
Antwerpen Groenland (B) 

Iedere werkdag rijdt Railtraxx een trein met zinkerts van Antwerpen Groenland naar Budel. De trein wordt in Budel beladen met zinkoxide en gaat 's middags via Hamont over de IJzeren Rijn naar Antwerpen. De trein wordt meestal gereden door een 6400.

Voorheen gereden door Lineas.

Company
Rail Force One 
from
Botlek / Oss / Moerdijk 
to
Bad Bentheim (D) / Foktő-Kalocsa (H) 

RFO rijdt treinen met VTG ketelwagens type Zacns met zonnebloemolie tussen de Botlek of Oss en Foktő-Kalocsa in Hongarije. Sinds eind augustus 2022 rijdt LTE soms ook een trein naar Moerdijk.