Goederentreinen op naam

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Acht 

Beëindigd vanwege geen beschikbaarheid van terminal in Acht.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
Locon Benelux 
from
Haanrade, Maastricht Beatrixhaven 
to
Wijster 

Sinds 2004 rijden er afvaltreinen van Zuid-Limburg naar vuilverbrandingen elders in het land. De Slps-wagens voor deze trein werden in Haanrade en Maastricht beladen, waarna beide delen in Sittard gecombineerd werden. Ze reden eerst via Tilburg Goederen naar Amsterdam. Tussen Tilburg en Amsterdam werd de trein in de eerste jaren met de Nedtrain sternettreinen meegestuurd. Later werd de eindbestemming verlegd naar Wijster. Tot september 2008 reed Railion dit vervoer, waarna ACTS het tot juli 2011 ging rijden. Tot de opheffing reed Locon deze trein.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
Locon Benelux 
from
Noordwijkerhout 
to
Wijster 

Locon reed tot juni 2016 een afvaltrein van Noordwijkerhout via Crailoo en Apeldoorn naar Wijster.

Deze trein werd tussen 2 augustus 2008 en 2011 door ACTS gereden, tot 1 augustus 2008 verzorgde NS Cargo/Railion de tractie.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
DB Cargo 
from
Botlek 
to
Žiar nad Hronom (SK) 

Tot 3 keer per week rijdt DB Cargo een bloktrein aluminiumoxide tussen Rotterdam Botlek en Žiar nad Hronom (SK). De trein bestaat uit (donker)grijze silowagens type Uacns van VTG die worden beladen bij EBS in de Botlekhaven. Wegens sluiting van de fabriek is dit vervoer in augustus 2022 gestopt.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
BLS Cargo 
from
Gallarate (I) / Candiolo (I) 
to
Muizen-Goederen (B) 

Bestaat grotendeels uit Ambrogio trailers en containers. Bij werkzaamheden aan de Montzenroute is de trein ook in Nederland aan te treffen.

Company
Rotterdam Rail Feeding 
from
Maasvlakte West 
to
Houtrakpolder 

Eind 2023 zijn RRF en Rhenus rail in samenwerking een containerverbinding gestart tussen de Amsterdamse Houtrakpolder en de Rotterdamse Maasvlakte. Trein bestaat voor de helft uit witte containers, de andere helft een mix van gele en bruine containers, allen grotendeels MSC. In eerste instantie op dinsdag laat in de middag rijdt de trein naar Amsterdam, op woensdag rond het middaguur terug. Sinds begin 2024 rijdt de trein meerdere keren per week, en levert RRF de tractie in de vorm van een dieselloc.

Company
DB Cargo 
from
Duisburg Ruhrort Hafen (D) 
to
Antwerpen Combinant (B) 

Voorheen gereden door B-Cargo.

 33 Mooi?
© Remco | view photo
Company
Crossrail 
from
Frenkendorf-Füllinsdorf (CH) 
to
Antwerpen Waaslandhaven (B) 

 36 Mooi?
© Tijn | view photo
Company
Railtraxx 
from
Antwerpen Kalishoek (B) 
to
Rheinhausen (D) 

Company
Lineas 
from
Antwerpen-Krommenhoek (B) 
to
Wien Freudenau Hafen (A) 

Company
DB Cargo 
from
Maasvlakte West 
to
Basel SBB GB (CH) 

Company
Lineas 
from
Antwerpen Noord (B) / Antwerpen BASF (B) 
to
Ludwigshafen (Rhein) BASF Ubf (D) 

De BASF-chemiependel is een trein bestaande uit ketelwagens en containerwagens beladen met BASF tankcontainers. Niet te verwarren met de natriumhydroxidetrein die naar Rotterdam rijdt en geheel uit containerwagens met BASF tankcontainers bestaat.

Company
HSL Logistik 
from
Ludwigshafen (Rhein) BASF Ubf (D) 
to
Botlek / Maasvlakte 

Lineas rijdt in het najaar natriumhydroxidetreinen tussen Ludwigshafen (D) en Botlek / Maasvlakte. De treinen bestaan geheel uit oranje containerdraagwagens met groene BASF tankcontainers.

Company
Railtraxx 
from
Antwerpen Combinant (B) 
to
Sluiskil raccordement Dow Chemical 

Een aantal keer per week rijdt Railtraxx een containertrein tussen Antwerpen Combinant en Sluiskil. 's Ochtends rijdt de trein naar de Bertschi terminal in Zeeuws-Vlaanderen, aan het eind van de middag/begin van de avond rijdt de trein weer terug naar de Combinant terminal te Antwerpen. De trein bestaat met name uit Bertschi containers en tankcontainers.

Company
Nederlandse Spoorwegen 
from
Nuth 
to
Roosendaal 

NS reed tot 1995 elk jaar in de herfst bietentreinen van Nuth naar Roosendaal, waar de bieten verwerkt werden. De trein bestond uit voormalige kolenwagens en blauwe Eanossen.

Dit vervoer is beëindigd.

 27 Mooi?
© Rienko | view photo
Company
RTB Cargo 
from
Maasvlakte West 
to
Blerick 

Deze trein rijdt onder de nummers 51400 t/m 51409. De even nummers worden gebruikt richting Blerick, de oneven nummers richting de Maasvlakte.

Voorheen gereden door ACTS.

Company
Railtraxx 
from
Born 
to
Anglefort (F) / Bressoux (B) 

Company
Captrain 
from
Bottrop Süd (D) 
to
Maasvlakte 

In de winter 2021/2022 worden er extra treinen door KRE en RFO gereden.

 19 Mooi?
© NS1606 | view photo
Company
TX Logistik 
from
Brescia (I) 
to
Waalhaven Zuid 

Voor een groot deel Neelevat-trailers en containers. Tot december 2009 reed de trein via Ede-Wageningen, waar een treindeel voor Vos Logistics werd beladen. Voorheen gereden door DBC.

Company
LTE 
from
Botlek 
to
Brwinów (PL) 

LTE rijdt sinds mei 2023 een containertrein tussen Botlek en het bij Pruszków (PL) gelegen Brwinów (PL), grotendeels bestaande uit ECS containers. De trein rijdt normaal gesproken via Bad Bentheim (D). Plaatsing in Botlek door RRF.

Company
LTE 
from
Budapest Soroksár (H) 
to
Botlek 

Dit vervoer is beëindigd.

Company
SBB Cargo 
from
Waalhaven Zuid 
to
Busto Arsizio (I) / Gallarate (I) 

Company
Captrain 
from
Lutterade racc. DSM 
to
Busto Arsizio (I) / Gallarate (I) 

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Venlo / Cabooter Blerick 

Zo nu en dan vindt er nog een rit plaats. Voorheen gereden door DBC en RRF.

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Cabooter Gekkengraaf 

Per 5 juli 2021 rijdt de Cabooter shuttle niet meer naar Blerick maar naar de terminal in Gekkengraaf. RFO blijft de vervoerder.
Sinds 10 oktober 2022 rijdt boxXpress eenmaal per week een rit, bovenop de ritten van RFO.

Company
BLS Cargo 
from
Kaldenkirchen (D) 
to
Domodossola (I) / diverse andere bestemmingen 

Company
Metrans 
from
Česká Třebová (CZ) 
to
Waalhaven Zuid 

Company
PKP CARGO 
from
Chengdu (CR) / Małaszewicze (PL) 
to
Tilburg Industrie / Houtrakpolder / Pernis 

De Chengdu shuttle is een containertrein uit China naar Tilburg Industrie, herkenbaar aan diverse Chinese containers. Tot eind 2021 reed LTE deze trein meestal. In Małaszewicze worden de containers overgeladen van breed- naar normaalspoor en vice versa. PKP Cargo rijdt incidenteel naar Amsterdam Houtrakpolder i.p.v. Tilburg Industrie. In 2020 en 2021 ook treinen gereden door RFO. Sinds 2022 rijdt Lineas/IRP ook een containertrein tussen Tilburg en China via Emmerich. In Duitsland rijdt Lotos deze trein.

Company
HSL Logistik 
from
Coevorden Euroterminal aansulting 
to
Kijfhoek Noord / Maasvlakte West 

Voorheen gereden door IRP/TCS, Bentheimer Eisenbahn en Locon Benelux. HSL gebruikt meestal een RXP 9900.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
DB Cargo 
from
Craiova (RO) 
to
Sloehaven 

Voorheen gereden door TrainSupport/SteiermarkBahn, Locon Benelux en RRF.

Company
DB Cargo 
from
Bremen Inlandshafen (D) 
to
Zeebrugge Ramskapelle (B) 

DB Cargo rijdt meermaals per week een gesloten autotrein van Bremen naar Zeebrugge. De trein bestond uit rode wagens type Hccrrs en zijn beladen met auto's van DaimlerChrysler (het moederbedrijf van Mercedes-Benz). Sinds 2022 rijdt de trein met open autowagens en sinds halverwege maart 2022 rijdt de trein via de Montzenroute.

Company
Lineas 
from
Treviso Centrale (I) 
to
Delfzijl 

TXL rijdt een trein beladen met afval in schuifwandwagens vanuit Italië naar Delfzijl. Tussen Bad Bentheim en Delfzijl is Lineas verantwoordelijk voor het vervoer, die op zijn beurt weer gebruik maakt van een TCS 1700 en IRP G2000. De last-mile Onnen - Delfzijl kan ook uitbesteed worden aan DBC.

Company
Strukton Rail 
from
Amsterdam Westhaven / Dijksgracht 
to
Roosendaal 

Meerdere keren per week reed Strukton een trein met vuile ballast (en soms ook andere materialen) van Amsterdam Westhaven naar Roosendaal, afkomstig van de werkzaamheden op de Dijksgracht. Deze treinen vertrokken meestal rond 16:30 uit Amsterdam.

In juni 2022 rijden nog enkele dergelijke ritten.

Company
DB Cargo 
from
Maasvlakte / Sloehaven 
to
Dillingen Hochofen Hütte (D) 

Meerdere keren per dag rijdt DB Cargo een 5000 ton zware ijzerertstrein van Rotterdam Maasvlakte naar Dillingen Hochofen. Steevast rijden twee locomotieven Baureihe 189 voorzien van automatische koppeling (herkenbaar aan de gele vlakken op de neuzen) deze trein, die bestaat uit DB Falrrs. Van november 2021 tot maart 2022 reed er ook een treinpaar tussen Sloehaven en Dillingen. Deze trein bestond uit Innofreight containers in plaats van bulkwagens. Bij werkzaamheden aan de havenlijn rijden de reguliere treinen ook naar de Sloehaven.

Company
DB Cargo 
from
Hermalle-sous-Huy (B) 
to
Veendam 

De Dolimetrein wordt door DB Cargo gereden met Taoos van Ermewa tussen het Belgische Hermalle (onder Maastricht aan de Maas) en Veendam in Groningen, naar de Nedmag fabriek. Tot april 2024 reed Lineas deze trein. Op het deel tussen Sittard, Onnen en Veendam werd tot 2023 gebruik gemaakt van TCS en IRP tractie. Voorheen gereden door DBC, RRF en Husa.

 14 Mooi?
© Tomd | view photo
Company
Captrain 
from
Lutterade racc. DSM 
to
Dresden Friedrichstadt Umschlagbahnhof (D) 

In 2019 & 2020 reed Captrain een opleggertrein tussen Geleen-Lutterade en Dresden via Venlo. De trein bestond voornaamst uit Duvenbeck trailers.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
Nederlandse Spoorwegen 
from
Beverwijk Hoogovens 
to
Marche-les-Dames (B) 

NS reed een kalktrein van de Hoogovens naar Marche-les-Dames in België, deze werd de drieproductentrein genoemd omdat hij drie kalkproducten in drie verschillende wagentypes vervoerde: de Tals, Ucs en Fals.

Dit vervoer is beëindigd.

 21 Mooi?
© Rienko | view photo
Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Duisburg Ruhrort Hafen (D) 

Company
RTB Cargo 
from
Maasvlakte West 
to
Duisburg Ruhrort Hafen (D) 

Company
DB Cargo 
from
Duisburg Thyssen Krupp Stahl (D) 
to
Europoort West 

Tot halverwege 2022 plaatsing bij EECV door RRF. Voorheen gereden door Captrain.

Company
KombiRail Europe 
from
Duisburg Ruhrort Hafen (D) / Ludwigshafen BASF (D) 
to
Maasvlakte West / Moerdijk 

Plaatsing Moerdijk door RRF.

Company
Medway 
from
Düsseldorf-Bilk (D) 
to
Antwerpen Noord (B) 

Sinds 2024 rijdt Medway wekelijks een containertrein tussen Düsseldorf-Bilk (D) en Antwerpen (B). Trein bestaat uit RailRelease wagens, vooral beladen met Maersk-containers.

Company
RheinCargo 
from
Maasvlakte West 
to
Düsseldorf (D) / Köln Niehl-Hafen (D) 

Sinds 2021 werken RheinCargo en KombiRail Europe samen op deze verbinding, waarbij KombiRail een deel van de treinen van tractie voorziet.

Company
Ecco Rail 
from
Wien Freudenau Hafen (A) 
to
Botlek 

Sinds 2020 reed WLC (in samenwerking met RFO in Nederland) een containertrein tussen Rotterdam Botlek en Wien Fredenau Hafen. Eind 2023 heeft Ecco Rail de trein overgenomen, in samenwerking met Captrain. De trein is herkenbaar aan de grote hoeveelheid rood/bruine ECS-containers. Voorheen werd samengewerkt met RRF op het Nederlandse deel.

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Alphen a/d Rijn Electrolux 

DB Cargo rijdt 4 keer per week een trein beladen met witgoed naar Electrolux in Alphen a/d Rijn. Doordat er overdag geen ruimte is op de lijn tussen Alphen a/d Rijn en Gouda, rijdt deze trein pas in de avond wanneer er op de TAG wordt afgeschaald naar een halfuursdienst.

Company
DB Cargo 
from
Lutterade racc. DSM 
to
Emmen AKZO 

DB Cargo rijdt 5 keer per week in het holst van de nacht een korte keteltrein tussen Lutterade DSM en Emmen. Naar Emmen zijn de ketels beladen met caprolactam (grondstof voor nylon). Hoewel de trein doorgaans in de nacht rijdt (via de Maaslijn, Zutphen, Hengelo en Coevorden of via Eindhoven, Amersfoort, Almelo en Coevorden), kan de trein door werkzaamheden of tijdens feestdagen sporadisch overdag vastgelegd worden. Tijdens de hoogzomer kan de trein naar Emmen bij het allereerste daglicht gezien worden in Drenthe.

 16 Mooi?
© Rienko | view photo
Company
DB Cargo 
from
Beverwijk 
to
Flandersbach (D) / Hagen-Vorhalle Vwf (D) 

DB Cargo rijdt bijna dagelijks een gecombineerde kalk- en staaltrein tussen Beverwijk en Duitsland. De trein gaat met lege kalkwagens en beladen staalwagens naar Duitsland. Op de terugweg zijn de kalkwagens beladen met kalk uit de groeve in Flandersbach, en is het staalgedeelte leeg. In Oberhausen worden de twee delen gecombineerd/gesplitst. De staalproducten worden naar Hagen Vorhalle gebracht, Railflex verzorgt dan met een G1206 het vervoer tussen Oberhausen en Flandersbach.

Let op! Het kan zijn dat de trein uit slechts alleen kalk- of staalwagens bestaat. Tevens niet te verwarren met de staaltreinen die tussen Beverwijk en Hagen Vorhalle via Kijfhoek of rechtstreeks via Bad Bentheim rijden.

Company
RTB Cargo 
from
Maasvlakte West 
to
Frankfurt-Höchst (D) 

Meerdere keren per week rijdt RTB Cargo een containertrein tussen Maasvlakte en Frankfurt (Main) Höchst (D). Deze trein rijdt gepland altijd 's nachts door Nederland, echter kan vertraging voor komen. De trein is herkenbaar aan de blauwe containerdraagwagens.

 34 Mooi?
© Remco | view photo
Company
Rhenus rail 
from
Houtrakpolder 
to
Frankfurt-Griesheim (D) 

Enkele keren per week rijdt Rhenus Rail onder de vlag van LTE een kolentrein tussen Houtrakpolder en Frankfurt am Main (D) Griesheim. Plaatsing in Amsterdam wordt ook door LTE gedaan.

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Frenkendorf-Füllinsdorf (CH) / Basel SBB Rb (CH) 

Company
BLS Cargo 
from
Frenkendorf-Füllinsdorf (CH) / Niederglatt Swissterminal (CH) 
to
Maasvlakte West 

Plaatsing en bijsturing in Nederland door LTE.

 15 Mooi?
© Remco | view photo
Company
LTE 
from
Frenkendorf-Füllinsdorf (CH) / Wolfurt (A) 
to
Maasvlakte West / Moerdijk 

Company
DB Cargo 
from
Terneuzen 
to
Garching an der Alz (D) 

DB Cargo rijdt een kolentrein bestaande uit wagens type Tadgs tussen OVET in Terneuzen en Garching an der Alz in het zuidoosten van Duitsland. In 2020 reed de trein als transittrein door Nederland via Kijfhoek. Sinds 2021 rijdt de trein (weer) via de Montzenroute.

Company
Rail Force One 
from
Kolín (CZ) / Trnava (SK) 
to
Zeebrugge Ramskapelle (B) / Oosterhout Weststad 

De Gefco autotreinen worden meermaals per week gereden door diverse vervoerders tussen Slowakije, Tsjechië, Nederland en België. In Nederland rijdt RFO de treinen tussen Bad Bentheim en Kijfhoek. Captrain verzorgt het vervoer van/naar België, ITL richting het oosten. Een enkele keer rijdt er ook een trein naar Oosterhout Weststad. De trein bestaat uit dubbeldeks Gefco autowagens type Laeks, die in beide richtingen (deels) beladen kunnen zijn.

Company
Retrack 
from
Poznań Swarzędz (PL) 
to
Gekkengraaf 

Retrack reed een LKW Walter trailertrein tussen Gekkengraaf en het Poolse Poznań, deze is inmiddels vervangen door een verbinding met Rzepin.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
Lineas 
from
Genk-Goederen (B) 
to
Curtici (RO) 

Container-/trailer-/schuifwandwagentrein. Voorheen gereden door RTB Cargo.

 16 Mooi?
© NS1606 | view photo
Company
Crossrail 
from
Mortara (I) 
to
Gent-Kluizendok-Zuid (B) 

Crossrail rijdt een intermodale trein tussen Gent en het Italiaanse Mortara, ten zuidwesten van Milaan. De trein rijdt via de Montzenroute in België, behalve op zondag. Dan rijdt deze verbinding als transit door Nederland via de Brabantroute.

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Germersheim (D) 

Company
Rotterdam Rail Feeding 
from
Maasvlakte 
to
Gladbeck West (D) / Gelsenkirchen-Scholven (D) 

Sinds de zomer van 2022 rijdt RRF in samenwerking met HHPI een kolentrein tussen Maasvlakte en Gladbeck (D). De kolen worden bij Kraftwerk Scholven gelost. Tractie is normaal gesproken een Class 66.

Company
LTE 
from
Amsterdam Westhaven 
to
Gratwein-Gratkorn (A) 

In 2020 reed LTE een kolentrein tussen Amsterdam Westhaven en het Oostenrijkse Gratwein-Gratkorn. De trein wordt gekenmerkt door de witte GATX Eamnos'n. In de beginfase reden de treinen van/naar Maasvlakte.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
SBB Cargo 
from
Milano Smistamento (Segrate) (I) / Bari (I) / Bologna Interporto (I) / Piacenza (I) 
to
Botlek / Zeebrugge Ramskapelle (B) 

Vervoerder SBB Cargo rijdt een containertrein tussen Milano Smistamento (voorheen Bologna) en Rotterdam Botlek. De trein is voornaamst beladen met blauwe containers van GTS. Per 19 juni 2021 rijdt er ook één slag per week naar Bari. Sinds 13 december 2021 rijden er ook 3 slagen per week naar Bologna. In de loop van 2022 zal de frequentie naar Bologna verhoogd worden naar 7 slagen per week.

Hiernaast rijdt Crossrail/BLS ook nog treinen vanuit Italië naar Zeebrugge Ramskapelle (B). Deze treinen kunnen in Nederland gezien worden bij versperring van de Montzenroute.

Company
Lineas 
from
Ústí nad Labem západ (CZ) / Recklinghausen (D) 
to
Antwerpen Noord (B) 

Company
Lineas 
from
Lutterade racc. DSM 
to
Antwerpen Noord (B) 

 44 Mooi?
© Tijn | view photo
Company
Lineas 
from
Antwerpen Noord (B) 
to
Köln Eifeltor (D) 

Deze trein bestaat grotendeels uit diverse ketelwagens.

 18 Mooi?
© Tijn | view photo
Company
Lineas 
from
Antwerpen Noord (B) 
to
Kijfhoek / Maasvlakte 

Company
Lineas 
from
Schkopau Buna Werke (D) / Recklinghausen (D) 
to
Antwerpen Noord (B) 

Gemengde goederentrein onderdeel van het Green Xpress Network van Lineas. Vaak samengesteld uit een combinatie van containers en ketelwagens. Sinds de toevoeging van een stop in Recklinghausen rijdt deze trein via Emmerich in plaats van Bad Bentheim.

Company
Lineas 
from
Gliwice Łabędy (PL) 
to
Antwerpen Noord Mainhub (B) / Genk-Goederen (B) 

Samenstelling meestal staalwagens en containerwagens, soms ook ketelwagens. Vaak oranje PCC containerdraagwagens aanwezig. Soms worden de staalwagens en containerwagens los van elkaar vervoerd.

 14 Mooi?
© Remco | view photo
Company
Lineas 
from
Antwerpen Noord (B) 
to
Bratislava Východ (SK) 

 23 Mooi?
© NS1606 | view photo
Company
Lineas 
from
Malmö Godsbangard (SE) 
to
Antwerpen Noord (B) 

Gemengde goederentrein onderdeel van het Green Xpress Network van Lineas. Herkenbaar aan (o.a.) de groene NB-containers.

Company
DB Cargo 
from
Hagen-Vorhalle Vwf (D) 
to
Kijfhoek / Beverwijk Hoogovens Centraal 

DB Cargo rijdt bloktreinen staalwagens tussen Kijfhoek en Hagen Vorhalle (D). Vanuit Kijfhoek wordt de trein doorgevoerd naar Beverwijk. Bij werkzaamheden aan de Betuweroute rijdt de trein soms direct naar Beverwijk.

Company
SBB Cargo 
from
Waalhaven Zuid / Botlek 
to
Melzo Scalo (I) 

 14 Mooi?
© NV218 | view photo
Company
Rotterdam Rail Feeding 
from
Maasvlakte West 
to
Herne (D) 

Dit vervoer is beëindigd.

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Herne (D) 

Company
LTE 
from
Waalhaven Zuid 
to
Mannheim Rbf (D) 

Company
SBB Cargo 
from
Waalhaven Zuid 
to
Novara Boschetto (I) 

Voorheen gereden door Captrain, BLS en DBC.

Company
DB Cargo 
from
Beverwijk Hoogovens Centraal 
to
Jemelle (B) 

Iedere werkag rijdt DB Cargo een gecombineerde kalk/staaltrein van Beverwijk naar Jemelle in België. De trein rijdt 's avonds/'s nachts. Tot en met 2022 werd er ook op zondag overdag gereden. In Sittard vindt een locwissel plaats.

Company
Lineas 
from
Virton (B) 
to
Lage Zwaluwe / Moerdijk 

Lage Zwaluwe - Moerdijk met wagenladingvervoer DBC.

Company
Rail Force One 
from
Kąty Wrocławskie (PL) 
to
Moerdijk 

Sinds 2019 rijdt vervoerder Rail Force One een containertrein tussen Kąty Wrocławskie (PL) en Moerdijk via Bad Bentheim. De trein valt op door de gele CLIP Intermodal containerdraagwagens die vaak beladen zijn met containers van Schavemaker en Unit45.com. In het voorjaar van 2020 kwam het vervoer door de coronacrisis stil te liggen, maar in de zomer van 2020 pakte DB Cargo het vervoer weer op. Per 2021 rijdt RFO de trein weer 2x per week. Sinds december 2022 zijn de gele CLIP draagwagens ingewisseld voor paarse RailRelease draagwagens.

De First/Last mile tussen Moerdijk en Lage Zwaluwe wordt verzorgd door Captrain.

 15 Mooi?
© NS1606 | view photo
Company
PKP CARGO 
from
Kaunas (LT)  
to
Tilburg Industrie 

Met ingang van juli 2021 wordt er 2 keer per week een container-/trailertrein gereden tussen de GVT terminal te Tilburg en de Kaunas Intermodal Terminal (KIT) te Kaunas (Litouwen). Per september wordt de frequentie verhoogd naar 3 keer per week.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
RTB Cargo 
from
Maasvlakte West 
to
Kehl (D) 

 46 Mooi?
© Tibbe | view photo
Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Beverwijk Hoogovens Centraal 

Doorvoer naar Hagen-Vorhalle via het UC-netwerk.

 13 Mooi?
© SteynF | view photo
Company
DB Cargo 
from
Bad Bentheim (D) 
to
Delden raccordement Servo 

KLK Kolb Specialities (voorheen Elementis of Servo) ontvangt 1, incidenteel 2 maal per week een korte keteltrein, aangevoerd uit Bad Bentheim door DB Cargo. De ketelwagens van vorige week worden mee teruggenomen naar Bad Bentheim om aldaar middels het UC-netwerk van DB Cargo doorgevoerd te worden naar de bestemming.

 44 Mooi?
© NS1606 | view photo
Company
boxXpress 
from
Maasvlakte West 
to
Kornwestheim Ubf (D) 

Tot en met 2019 ook door LTE gereden.

Company
Independent Rail Partner 
from
Lutterade racc. DSM  
to
Kralupy nad Vltavou (CZ) 

IRP rijdt wekelijks een gasketeltrein van Geleen naar Kralupy nad Vltavou. De trein is beladen met butadieen. Tussen Geleen en Köln Eifeltor verzorgd IRP de tractie. VTG/Retrack verzorgd de tractie op het overige deel. De trein vertrekt op dinsdag uit Geleen en keert op donderdag weer terug.

Voorheen gereden door Captrain, RTB Cargo en LTE.

Company
DB Cargo 
from
Osnabrück (D) / Hamm (D) 
to
Antwerpen Combinant (B) 

DB Cargo rijdt twee keer per week een containertrein tussen Hamm (Westf), Osnabrück en Antwerpen Combinant. De trein bestaat met name uit Lanfer en Hoyer tankcontainers.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
Husa 
from
Maasvlakte West 
to
Leeuwarden 

In het verleden reed HUSA een containertrein tussen de Rotterdamse Maasvlakte en Leeuwarden.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
Rail Force One 
from
Sloehaven 
to
Linz Stahlwerke (A) 

RFO en DBC rijden samen een aantal keer per week een ertstrein tussen Sloe en Linz Stahlwerke (A). Het erts wordt deels vervoerd in DB Falns, deels in Eanos'en, en deels ook in een set Innofreight bakken.

Company
ÖBB 
from
Linz Vbf (A) / Rheinhausen (D) 
to
Waalhaven Zuid / Maasvlakte West 

De lage containers die eerst op de Rheinhausen shuttle stonden, rijden nu mee met een directe verbinding uit Linz (A) via Duisburg Rheinhausen (D) naar Waalhaven Zuid en Maasvlakte West. In Nederland onder KRE licentie.

Company
Ecco Rail 
from
Botlek 
to
Wien Freudenau Hafen (A) 

Sinds 2019 rijdt Ecco Rail (in samenwerking met RRF in Nederland) een trailertrein bestaande uit louter LKW Walter trailers tussen Rotterdam Botlek en Wien Freudenau Hafen. De trein rijdt 4x per week. RRF verzorgt de plaatsing bij C.RO in de Rotterdamse Botlek.

Company
DB Cargo 
from
Antwerpen-Groenland (B) 
to
Stolberg (D) 

DB Cargo rijdt enkele keren per week een bloktrein Tamms tussen Antwerpen-Groenland en Stolberg.

Wegens de overstromingen in de zomer van 2021 reed dit verkeer tot en met januari 2023 niet, in februari is het weer opgestart. Sinds december 2023 rijdt dit vervoer niet vanaf de Sloehaven, maar vanaf Antwerpen-Groenland.

Voorheen gereden door Rurtalbahn.

Company
Rotterdam Rail Feeding 
from
Botlek / Pernis 
to
Bad Bentheim (D) / Emmerich (D) / Diverse bestemmingen in Polen 

RRF rijdt tot twee keer per week een Lotos biodieselketeltrein tussen Rotterdam en Polen. Daarnaast rijdt RFO soms ook Lotos keteltreinen. Het vervoer van RRF is gericht op HES BTT Botlek, dat van RFO op Koole Pernis en Botlek. In Duitsland en Polen rijdt Lotos dit vervoer zelf.

Company
ČD Cargo 
from
Lovosice Jih (CZ) / Lehrte (D) 
to
Europoort 

DB Cargo reed sinds november 2020 4 keer per week een intermodale trein tussen Rotterdam Europoort en Lovosice Jih (CZ) met tussenstop in Duisburg (D). De trein bestaat uit een trailergedeelte (m.n. bestaande uit ICTS, Tip en P&O Ferrymasters trailers) en een (tank)containergedeelte. LTE verzorgt de first/last mile in de Europoort.
In december 2021 is de trein overgegaan naar ČD Cargo en is de tussenstop verplaatst naar Lehrte (D), tussen Lehrte (D) en Europoort wordt met LTE personeel gereden.

Company
DB Cargo 
from
Sloehaven 
to
Lutterade racc. DSM 

DB Cargo rijdt tussen Vlissingen Sloe en Lutterade DSM een gasketeltrein, 's ochtends naar Limburg, 's middags naar Zeeland. Tussen 2021 en 2023 werden de wagens meegenomen in het wagenladingenvervoer van DB Cargo via Kijfhoek. Sinds 2023 rijdt er weer een rechtstreekse trein.

Voorheen gereden door Captrain.

Company
LTE 
from
Maasvlakte West 
to
Linz Vbf (A) 

Dit vervoer is beëindigd.

Company
Crossrail 
from
Ludwigshafen (Rhein) RHB (D) 
to
Antwerpen Noord (B) 

Company
LTE 
from
Waalhaven Zuid 
to
Ludwigshafen (Rhein) BASF Ubf (D) 

Voorheen gereden door Captrain.

Company
Rail Force One 
from
Sloehaven 
to
Lünen Süd (D) 

Sinds juni 2023 rijdt RFO wekelijks een kolentrein van Sloehaven naar Lünen Süd (D). De trein bestaat uit bruine Eanos'n en werd voorheen op het Nederlandse deel gereden door een Vectron, waarbij in Emmerich (D) een Euro9000 de trein overnam, sinds februari 2024 rijdt de Euro9000 de gehele route.

Company
LTE 
from
Łódź Żabieniec (PL) 
to
Europoort 

Sinds oktober 2022 rijdt LTE een containertrein tussen Rotterdam Europoort en het Poolse Łódź. De trein bestaat hoofdzakelijk uit blauwe containerdraagwagens, beladen met containers van Loco Trans-Sped.

 20 Mooi?
© NV218 | view photo
Company
DB Cargo 
from
Köln Gremberg (D) / Venlo 
to
Maastricht Beatrixhaven / Born 

Bestaande uit gesloten staalwagens en staalprofielen. Incidenteel lift er een ketelwagen mee voor de firma Lawter.

 20 Mooi?
© Rienko | view photo
Company
Rail Force One 
from
Magdeburg-Rothensee (D) 
to
Maasvlakte West 

Sinds 2023 rijdt RFO twee keer per week een containertrein tussen Maasvlakte en Magdeburg (D).

Company
DB Cargo 
from
Mälmo Godsbangard (SE) 
to
Coevorden Heege 

DB Cargo rijdt een paar keer per week een intermodale trein tussen het Zweedse Malmö en Bad Bentheim. Tussen Bad Bentheim en Coevorden is de Bentheimer Eisenbahn verantwoordelijk. Bij beperkingen op de Bentheimer Eisenbahn wordt de trein omgeleid via Nederland.

 18 Mooi?
© Tibbe | view photo
Company
LTE 
from
Maasvlakte West / Waalhaven Zuid 
to
Mannheim Rbf (D) / Wörth am Rhein (D) 

Voorheen gereden door Captrain en RRF.

Company
Rail Force One 
from
Houtrakpolder 
to
Marl-Sinsen (D) 

RFO reed in de winter van 2021/2022 twee keer per week een kolentrein tussen de Houtrakpolder en het Duitse Marl-Sinsen. De trein besond uit VTG Falns en werd op maandag en vrijdag beladen bij de Nieuwe Rietlanden terminal. Er werd via Kijfhoek gereden. Tussen Duitsland en Kijfhoek werd de trein getrokken door een meersysteemloc, tussen Kijfhoek en Amsterdam werd de trein (meestal) getrokken door een e-loc, waarbij een diesellocomotief mee ging voor het rangeerwerk in de Houtrakpolder.

Op 25 februari 2022 werd de laatste trein beladen.
In de winter van 2023 reed er ook een enkele trein.

Dit vervoer is beëindigd.

 19 Mooi?
© NS1606 | view photo
Company
RheinCargo 
from
Ingelheim (D) 
to
Eemshaven 

In 2018 reed Rheincargo een containertrein met vervuilde grond tussen het Duitse Ingelheim en de Eemshaven. De trein werd in Nederland getrokken door een Class '66 en bestond volledig uit witte Menath Transporte containers.

Dit vervoer is beëindigd.

 25 Mooi?
© Mol1 | view photo
Company
DB Cargo 
from
Yves Gomezée (B) 
to
Millingen Gbf (Solvay) (D) 

Meermaals per week rijdt een kalktrein uit de groeve van Yves Gomezée naar Millingen. Sinds de overname door DB Cargo rijdt alleen op zondag nog een slag via Nederland, de rest rijdt via de Montzenroute. De trein bestaat uit witte Ermewa Falns'n.

Voorheen gereden door Lineas.

Company
Lineas 
from
Antwerpen-Kanaaldok (B) 
to
Millingen Gbf (Solvay) (D) 

Sinds 2021 rijdt er 3 keer per week een keteltrein ethyleendichloride tussen Antwerpen en Millingen. Voorheen reed Lineas deze trein via de Montzenroute. In 2020 reed Railtraxx deze trein al bij wijze van proef enkele keren. Vanaf 2024 heeft Lineas deze trein weer overgenomen.

Company
Captrain 
from
Lutterade racc. DSM 
to
Moerdijk 

In december 2022 is het vervoer ten einde gekomen. Voorheen ook bekend als de UBC-shuttle.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
NIAG 
from
Amsterdam Westhaven / Maasvlakte 
to
Moers Gbf (D) 

NIAG rijdt zo'n 3 keer per week een kolentrein tussen Amsterdam Westhaven of Maasvlakte en Moers Gbf (D). Vanuit Moers worden de kolen verder doorgevoerd naar Duitse bestemmingen. Eind juni 2021 stopte het vervoer tijdelijk, in december kwam het weer terug. De kolen worden sindsdien standaard in blauwe VTG Falns vervoerd. RXP verzorgt de last-mile in Amsterdam, Captrain op de Maasvlakte.

Company
SBB Cargo 
from
Botlek 
to
Montirone (I) 

Sinds 14 februari 2022 rijdt SBB Cargo een nieuwe verbinding tussen CR.O Botlek en het Italiaanse Montirone. De trein bestaat geheel uit CldN trailers en containers.

Company
Rail Force One 
from
Waalhaven Zuid 
to
Seljatino (RU) / Vorsino (RU) 

Eenmaal per week reed er tussen Seljatino of Vorsino (beide oblast Moskou) en Rotterdam een containertrein. De trein wordt behandeld op het RSC Waalhaven. Tractieleverancier in Nederland is RFO. In Malaszewicze (PL) worden de containers overgeladen.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
Crossrail 
from
Tychy (PL) 
to
Antwerpen Waaslandhaven (B) 

Company
Medway 
from
Antwerpen Noord (B) 
to
Germersheim (D) 

Bestaat voor een groot deel uit MSC containers. Rijdt alleen bij omleidingen via Nederland.

Company
Medway 
from
Neuss Gbf (D) 
to
Antwerpen Krommenhoek (B) 

Bestaat grotendeels uit gele en rode MSC containers, sinds juli 2022 wordt deze trein gereden door het Italiaanse Medway.

Voorheen gereden door Crossrail.

Company
boxXpress 
from
Maasvlakte Yangtzehaven Noord 
to
München Riem Ubf (D) 

Voorheen gereden door TXL.

Company
DB Cargo 
from
Nanjing (CR) / Ma?aszewicze (PL) 
to
Tilburg Industrie 

Onregelmatig rijdt DB Cargo een containertrein tussen Ma?aszewicze en Tilburg Industrie. De containers zijn afkomstig uit Nanjing Yaohua Gate Station. Op 10 mei 2021 vertrok de eerste trein naar Nederland.

 12 Mooi?
© Remco | view photo
Company
KombiRail Europe 
from
Neuss Gbf (D) 
to
Maasvlakte West 

 18 Mooi?
© Tijn | view photo
Company
Rail Force One 
from
Maavlakte West 
to
Neuss Gbf (D) 

Sinds 2021 rijdt RFO een aantal keer per week een containertrein tussen Maasvlakte West en Neuss (D). De trein bevat in tegenstelling tot de meeste andere RFO shuttles weinig tot geen CMA CGM of Maersk containers.

 37 Mooi?
© NS1606 | view photo
Company
Lineas 
from
 
to
 

De Trein van Noach was een initiatief van Rail Freight Forward, een coalitie van Europese spoorvrachtoperatoren en -verenigingen die de negatieve impact van het vrachtvervoer op onze planeet drastisch willen verminderen. In 2019 toerde de trein door verschillende landen van Europa waar straatkunstenaars containers beschilderden met dieren die aan de trein toegevoegd werden.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
DB Cargo 
from
Osnabrück Rbf (D) 
to
Sloehaven 

DB Cargo rijdt meermaals per week een container-/schuifwandwagentrein tussen Osnabrück (D) en Sloehaven. De trein bestaat uit Nosta Gruppe en Magellan containers en schuifwandwagens. Sinds augustus 2022 rijdt er een 3e slag op donderdagen met alleen maar containers, waarbij de trein een tussenstop heeft te Tilburg Industrie. Sinds 2023 is het Hoyer-tankcontainerdeel naar Antwerpen (B) vervallen, die containers gaan inmiddels met de Lanfer shuttle mee.

Voorheen gereden door Captrain.

Company
PKP CARGO 
from
Houtrakpolder 
to
Nowe Czarnowo (PL) 

Sinds 1 september 2022 rijdt PKP Cargo werkdagelijks een kolentrein tussen de Houtrakpolder en het Poolse Nowe Czarnowo, gelegen in het westen van Polen. Voor de first mile wordt gebruik gemaakt van een BTT V60. PKP rijdt de trein zelf naar Polen, of maakt gebruik van TCS tractie tot Bad Bentheim en rijdt dan zelf door naar Polen. HSL rijdt ook een deel van de treinen.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
RTB Cargo 
from
Maasvlakte West 
to
Nürnberg Hafen (D) 

Company
ČD Cargo 
from
Nymburk hl.n. (CZ) 
to
Beverwijk Hoogovens Centraal / Amsterdam Westhaven Goederen 

Sinds 2023 rijdt ČD Cargo een staaltrein tussen Nymburk (CZ) en Beverwijk. De route is doorgaans via Bad Bentheim, bij omleiding via Emmerich. Op zaterdag komt de trein aan in Nederland, op zondag verlaat de trein Nederland weer. Op het Nederlandse deel rijdt RFO deze trein, soms met een eigen loc, soms met een ČD Cargo loc. Sommige ritten gaan naar Amsterdam Westhaven in plaats van Beverwijk.

 45 Mooi?
© NLRail | view photo
Company
DB Cargo 
from
Bochum 
to
Antwerpen 

Voorheen reed DB Schenker een Opeltrein tussen Bochum en Antwerpen. Omdat Opel en EMD beide van General Motors waren werd geëist dat de trein werd getrokken door Class 66-locomotieven. Daarom werden speciaal voor deze trein enkele van deze locs door DBS geleased.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
Rail Force One 
from
Amsterdam Westhaven / Maasvlakte / Sloehaven 
to
Ostrava-Kunčice (CZ) 

Sinds april 2021 rijdt RFO in samenwerking met ITL Deutschland 2 of 3 keer per week een kolentrein tussen Nederland en Ostrava (CZ). De belading vindt stand 2023 zowel te Rotterdam Maasvlakte als te Amsterdam Westhaven plaats.

Voor deze treinen worden verschillende types kolenwagens ingezet. De treinen bestaan uit Falns van Touax of TSS Cargo, of Eanos van CD Cargo of Ermewa.

Company
BLS Cargo 
from
Europoort 
to
Novara Boschetto (I) 

De Novara shuttle is een intermodale trein grotendeels bestaande uit trailers/wissellaadbakken en containers van P&O Ferrymasters. Levering personeel door IRP, plaatsing Europoort ook door IRP.

Tot december 2021 gereden door SBB Cargo met personeel en last-mile van LTE.

Company
BLS Cargo 
from
Padova (I) 
to
Lutterade racc. DSM  

In opdracht van Hupac rijdt BLS Cargo 4 keer per week een intermodaaltrein tussen het Italiaanse Padova en de Rail Terminal Chemelot te Geleen. In Nederland rijdt deze trein met Captrain tractie tussen Venlo en Geleen. De trein is vaak beladen met alleen LKW Walter trailers (in tegenstelling tot de Busto-Geleen shuttle waar ook nog andere containers meeliften).

 56 Mooi?
© Tibbe | view photo
Company
RTB Cargo 
from
Frakfurt (Oder) PCC (D) / Kutno PCC (PL) 
to
Pernis / Rheinhausen (D) / Antwerpen Noord (B) 

Voorheen door ITL/Captrain en Locon gereden, in 2021 heeft LTE ook enkele treinen gereden.

 11 Mooi?
© Jochem | view photo
Company
Railtraxx 
from
Augsburg Rbf Nord (D) / Schkopau Buna Werke (D) 
to
Antwerpen Noord (B) / Geel PB (B) 

Voorheen gereden door Crossrail.

Company
LTE 
from
Ústí nad Labem-Střekov (CZ) 
to
Rotterdam / Gent Zeehaven (B) 

Doorvervoer met Lineas GXN naar Gent Zeehaven.

Company
LOCON 
from
Pinnow(Uckermark) (D) 
to
Coevorden-Heege 

LOCON rijdt een paar keer per week een containertrein tussen Pinnow(Uckermark) (D) en Bad Bentheim. De trein bestaat uit groen/witte H&S Foodtrans tankcontainers. Tussen Bad Bentheim en Coevorden zorgt de Bentheimer Eisenbahn voor de tractie. Bij werkzaamheden aan de Bentheimer Eisenbahn rijdt deze trein via Nederland.

Company
Rail Force One 
from
Emden (D) / Frankfurt (Oder) (D) 
to
Amersfoort Pon (Leusden)  

Importeur PON in Leusden ontvangt geregeld BLG autotreinen. Er rijden zowel dubbeldeks (wagens type Laaers) als enkeldeks (type Laadgrs) autotreinen. De enkeldeks autotreinen zijn beladen met Volkswagen Crafters uit Wrze?nia en komen meestal op zondagavond aan in Amersfoort. Railexperts plaatst de treinen bij Pon.

Voorheen gereden door HSL, DBC en IRP.

Company
DB Cargo 
from
Osnabrück Rbf (D) 
to
Amersfoort Pon (Leusden) 

DB Cargo rijdt 3 keer per week een autotrein tussen Osnabrück en Amersfoort. De beladen trein rijdt 's ochtends naar Amersfoort. De lege trein keert eind van de ochtend/begin van de middag terug naar Duitsland. De trein bestaat uit autowagens van het type Laaers, Laaeks en Laes. Er gaan vaak ook schuifwandwagens met onderdelen (Hbillns en Hbbillns) mee. Deze rijden dan aan de Amersfoortse zijde van de trein. Tussen Osnabrück en Amersfoort wordt de trein meestal door een 189 getrokken, al komen 193'ers ook voor. Een 6400 neemt de ritten tussen Amersfoort en Leusden voor zijn rekening.

Plaatsing Leusden ook door Strukton gedaan in het verleden.

Company
DB Cargo 
from
Botlek 
to
Pordenone (I) 

Sinds juni 2021 rijdt DB Cargo een container-/trailertrein tussen Botlek en Pordenone. De trein is herkenbaar aan de Codognotto-opleggers die in Nederland verder niet tot nauwelijks voorkomen. Tot en met mei 2021 reed Lineas deze trein van/naar Zeebrugge.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
Lineas 
from
Maasvlakte West 
to
Tilburg Industrie / Acht 

Voorheen gereden door IRP, RFO, RRF, Captrain en TrainSupport.

 20 Mooi?
© NS1606 | view photo
Company
LTE 
from
Poznań Swarzędz (PL) 
to
Europoort 

LTE rijdt meermaals per week een container-/trailertrein tussen Poznań Swarzędz en Rotterdam Europoort. De trein is herkenbaar aan o.a. de P&O Ferrymasters trailers en containers en de Erontrans trailers. In de Rotterdamse haven verzorgt LTE tevens de 'last-mile' naar de P&O terminal. Voorheen werd deze trein door ERS Railways gereden.

Company
Metrans 
from
Praha-Uhříněves (CZ) 
to
Waalhaven Zuid 

Metrans rijdt een containertrein tussen Praag en de Waalhaven. De trein bestaat uit eigen wagens type Sggnss en Sggrss.

Company
DB Cargo 
from
Pruszków (PL) / Gądki (PL) 
to
Antwerpen Combinant (B) 

In 2023 tijdelijk vanaf Gądki (PL).

Company
Rail Force One 
from
Waalhaven Zuid / Sloehaven / Kijfhoek 
to
Bad Bentheim (D) / Emmerich (D) / Venlo / Székesfehérvár (H) / München-Trudering (D) 

Een paar keer per maand rijdt RFO een schuifwandwagentrein tussen het Rotterdamse en Bad Bentheim, Emmerich of Venlo. Sinds oktober 2021 rijdt deze trein (ook) uit Vlissingen Sloehaven. Voorheen gereden door Captrain, doorvoer naar Hongarije door ITL.

Company
Railtraxx 
from
Antwerpen Noord (B) 
to
Linz Vbf (A) 

Oostenrijkse deel door ÖBB.

Company
Railtraxx 
from
Antwerpen Noord (B) 
to
Andernach (D) 

Railtraxx rijdt tussen Antwerpen Noord en Andernach een staaltrein. In Andernach wordt de trein behandeld bij thyssenkrupp Rasselstein. De trein bestaat uit gesloten staalwagens en een containerdeel. Sinds Railtraxx de trein heeft overgenomen van DB Cargo rijdt de trein als transittrein via de Brabantroute.

Voorheen gereden door DB Cargo

 31 Mooi?
© Remco | view photo
Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West / Waalhaven Zuid 
to
Rheinhausen (D) 

RFO reed iedere werkdag een containertrein tussen Rotterdam en Rheinhausen. De trein wordt bij diverse terminals in de Rotterdamse havens behandeld. In 2023 is deze trein opgegaan in het Rhine Valley Express netwerk, en het deel dat naar Linz gaat, gaat met een andere trein mee.

Voorheen gereden door RRF, LNS en IRP.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Rheinhausen (D) / Ludwigshafen (D) / Dortmund-Obereving (D) 

Company
ÖBB 
from
Brennero (I) 
to
Wörgl (A) 

Company
SBB Cargo 
from
Freiburg (D) 
to
Novara Boschetto (I) 

In samenwerking met BLS Cargo.

Company
ÖBB 
from
Trento (I) 
to
Wörgl (A) 

Company
TX Logistik 
from
Rome (I) 
to
Amsterdam Houtrakpolder 

TXL rijdt sinds mei 2023 éénmaal per week een trein beladen met Romeins afval naar Amsterdam Houtrakpolder. De trein komt 's zondags het land in. Plaatsing bij AEB in de Houtrakpolder door RFO.

Company
DB Cargo 
from
Basel Birsfelden Hafen (CH) 
to
Veendam 

Per mei 2021 rijdt DB Cargo tot 3 maal per week een containertrein met vervuilde grond tussen Basel en Veendam. De trein is beladen met gele containers van De Romein. Voorheen bekend als Bauertrein onder regie van Rheincargo.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
Rail Force One 
from
Tilburg Industrie 
to
Rostock Seehafen (D) 

De Rostock shuttle is een containertrein tussen Tilburg Industrie en Rostock, aan de Oostzee in Duitsland. Tractie wordt op het Nederlandse deel verzorgd door Rail Force One.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
SBB Cargo 
from
Waalhaven Zuid 
to
Mortara (I) 

Van 31 december 2020 tot mei 2023 kwam deze trein uit Pernis.

Company
FRACHTbahn 
from
Curtici (RO) 
to
Kaldenkirchen (D) / Blerick 

Sinds 2024 rijdt FRACHTbahn een Routier container-/trailertrein vanuit Curtici (RO) naar Kaldenkirchen (D), waar DB Cargo de trein overneemt en naar Blerick rijdt.

Company
DB Cargo 
from
Ruhland (D) 
to
Antwerpen Combinant (B) 

Company
HSL Logistik 
from
Rzepin (PL) 
to
Tilburg Industrie 

HSL rijdt meermaals per week een container-/trailer trein tussen Rzepin en Tilburg Industrie. De trein bestaat met name uit LKW Walter trailers. Voorheen gereden door VTG Retrack en LTE.
Voorheen ook van/naar Gekkengraaf.

Company
DB Cargo 
from
Botlek 
to
Safenwil (CH) 

Voorheen gereden door SBB Cargo.

Company
KombiRail Europe 
from
Houtrakpolder 
to
Duisburg Hohenbudberg (D) / Krefeld Uerdingen (D) 

In de zomer van 2020 werd een nieuwe shuttle opgestart tussen Amsterdam Houtrakpolder en Duisburg. De trein werd gereden door IRP met een G2000, waarbij de trein opvallenderwijs van Duisburg naar Amsterdam vaak via Arnhem i.p.v. de Betuweroute reed. Na de winterstop 2020/2021 wordt de trein gereden door DB Cargo. Per 2022 worden er ook tankcontainers vervoerd, en sinds de herfst van 2022 rijdt KRE de trein, DBC doet wel nog de bediening in Amsterdam.

Eind 2022 is het vervoer geëindigd.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
BLS Cargo 
from
Waalhaven Zuid 
to
Melzo Scalo (I) 

Voorheen gereden door Captrain, en voorheen enkele slagen van/naar Houtrakpolder. Sinds 2023 voorziet LTE de trein van personeel, en soms zit er ook een LTE loc voor de trein.

Company
DB Cargo 
from
Botlek / Kijfhoek 
to
Herzogenburg-Sankt Pölten (A) 

Enkele keren per week rijdt DB Cargo een styreen keteltrein (UN 2055) tussen Rotterdam en het Oostenrijkse Sankt Pölten, via Herzogenburg. De trein bestaat uit grijze GATX, Nacco en Ermewa ketelwagens.
Let op: dit is een andere trein dan de styreentrein die DB/RFO via Bad Bentheim rijdt, die heeft niets met dit vervoer te maken.

Company
SBB Cargo 
from
Botlek 
to
Schwarzheide (D) 

Bestaat grotendeels uit Bertschi containers en tankcontainers.

Company
SBB Cargo 
from
Milano Smistamento (Segrate) (I) 
to
Lage Zwaluwe / Moerdijk 

Plaatsing Moerdijk door Captrain. Voorheen gereden door Lineas.

 17 Mooi?
© rogier | view photo
Company
Lineas 
from
Dillingen Fordwerke (D) 
to
Sloehaven 

Deze trein bestaat uit blauwe en oranje dubbeldeks Sitfa autowagens. De auto's zijn bestemd voor de export naar het Verenigd Koninkrijk. Per maart 2023 rijdt deze trein bij Lineas.

Voorheen gereden door DB Cargo

Company
Rhenus rail 
from
Maasvlakte West 
to
Straatsburg (F) / Kehl (D) 

Bediening in de haven door RRF.

Voorheen gereden door Captrain en Lineas.

Company
RTB Cargo 
from
Wabern (D) / Plattling (D) 
to
Antwerpen-Lillo (B) 

RTB Cargo rijdt (seizoensgebonden, meestal in het najaar) suikertreinen tussen Plattling (D) / Wabern (D) en Antwerpen (B). De meeste treinen rijden via Nederland.

Company
Rail Force One 
from
Maasvlakte West 
to
Tilburg Industrie 

Company
BLS Cargo 
from
Botlek 
to
Trecate (I) 

De lastmile wordt gereden door Captrain. Sinds 2021 worden er naast wagens met benzeen (UN 1268) ook ketelwagens met biodiesel (zonder UN nummer) mee vervoerd in deze trein.

Company
Lineas 
from
Maasvlakte West / Antwerpen (B) 
to
Trier Ehrang Nord (D) 

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek Noord 
to
Amsterdam Westhaven 

DB Cargo rijdt werkdagelijks 's avonds een gemengde goederentrein tussen Kijfhoek en Amsterdam Westhaven. De trein is normaliter samengesteld uit ketelwagens, staalwagens en/of schuifwandwagens.

 16 Mooi?
© Bert13 | view photo
Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Antwerpen Noord (B) 

Rijdt meestal 's nachts.

Company
DB Cargo 
from
Schkopau Buna Werke (D) 
to
Sluiskil racc. Dow Chemical 

DB rijdt in samenwerking met MEG een gasketeltrein tussen Buna Werke en DOW Chemical in Sluiskil. Tussen Schkopau en Hamm (Westf.) voert MEG de rit uit. Tussen Hamm (Westf.) en Sluiskil is DB Cargo verantwoordelijk voor de tractie. Naast gasketelwagens rijden er soms ook enkele tankcontainers en gewone ketelwagens mee.

 18 Mooi?
© RHG010 | view photo
Company
DB Cargo 
from
Lutterade racc. DSM 
to
Kijfhoek 

Iedere werkdag rijdt DB Cargo een buurtgoederentrein tussen Geleen-Lutterade en Kijfhoek. De trein naar Kijfhoek rijdt in de namiddag, de trein naar Sittard/Geleen rond het middaguur en soms ook in de late avond. De trein bestaat meestal uit (gas)ketelwagens. Soms liften er ook staalwagens mee.

 17 Mooi?
© Tijn | view photo
Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek / Sloehaven / Venlo / Lutterade racc. DSM 
to
Köln Gremberg (D) 

DB rijdt tussen verdeelstation Gremberg en diverse Nederlandse bestemming gemengde goederentreinen. Het overgrote deel van deze treinen rijdt tussen Rotterdam Kijfhoek en Köln Gremberg. Van en naar Venlo rijden ook enkele gemengde goederentreinen ten behoeve van Cabooter Blerick, Lutterade DSM en Maastricht Beatrixhaven. Tot slot rijden er ook een Unit Cargo's van Sloe naar Köln Gremberg, waarvan een deel schuifwandwagens met cellulose via Amstetten naar Ulmerfeld-Hausmening (A) gaan, en een deel gasketelwagens naar Portogruaro (I).

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Hagen-Vorhalle Vwf (D) 

 15 Mooi?
© Tijn | view photo
Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Mannheim Rbf (D) 

Zo'n 6 keer per week rijdt er een directe Unit Cargo van Kijfhoek naar Mannheim Rbf (D), hierin worden o.a. de cacaowagens uit Amsterdam mee vervoerd, evenals verschillende ketel- en staalwagens.

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Moerdijk / Oosterhout Weststad 

Doordeweeks rijdt DB Cargo meerdere keren per dag een Unit Cargo tussen Kijfhoek en Moerdijk met een 6400. De treinen naar Moerdijk kunnen verschillende samenstellingen hebben. Vaak bestaat de trein die overdag rijdt uit gesloten wagens en/of ketelwagens. De aanvoertrein die 's avonds/'s nachts rijdt kan ook roldakwagens en buizenwagens bevatten. Ook staalwagens komen voor in de treinen van/naar Moerdijk. Op maandag en woensdag zijn er ook wagens voor Oosterhout, dit zijn vaak gesloten wagens en wagens beladen met staalplaten.

Company
DB Cargo 
from
Onnen 
to
Wanne-Eickel (D) / Hagen-Vorhalle (D) 

DB rijdt meermaals per week een gemengde goederentrein tussen Onnen en Duitsland. De trein bestaat uit ketelwagens van/voor Delfzijl. Soms gaan er ook subcoal pallets (soort containers) van en naar Delfzijl.

Tot juni 2023 reed de trein vanaf Kijfhoek. Door werkzaamheden aan de bundel van Kijfhoek wordt er nu gereden vanuit Wanne-Eickel/naar Hagen-Vorhalle (D).

Company
DB Cargo 
from
Seelze Rbf (D) 
to
Kijfhoek Noord 

Tot en met 2018 reed DB Cargo 5 keer per week een gemengde goederentrein tussen Seelze (nabij Hannover) en Kijfhoek.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Sloehaven 

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Zeebrugge-Voorhaven (B) 

Dit vervoer is beëindigd.

Company
DB Cargo 
from
Kijfhoek 
to
Zwijndrecht Groote Lindt 

DB Cargo rijdt op woensdagmiddag een buizentrein van Kijfhoek naar Zwijndrecht. Op raccordement Groote Lindt wordt omgelopen, waarop de beladen trein naar binnen geduwd wordt bij van Leeuwen. Vervolgens worden de lege wagens mee terug genomen naar Kijfhoek.

Company
DB Cargo 
from
Eemshaven Industrie 
to
Almelo Bedrijvenpark 

DB Cargo rijdt tot 1 keer per week een trein beladen met walsdraad naar Van Merksteijn te Almelo Bedrijvenpark. In het najaar van 2022 werd het walsdraad niet per spoor vanuit Duitsland, maar vanuit de BUSS-terminal te Eemshaven aangevoerd.

 15 Mooi?
© Rienko | view photo
Company
DB Cargo 
from
Maasvlakte 
to
Veendam 

In het verleden reed DB Cargo twee keer per week een containertrein tussen de Rotterdamse Maasvlakte en Veendam. Dit vervoer was overgenomen van Husa.

Dit vervoer is beëindigd.

 20 Mooi?
© Rienko | view photo
Company
TX Logistik 
from
Waalhaven Zuid 
to
Verona Quadrante Europa (I) 

Voorheen gereden door DB Cargo

Company
Nederlandse Spoorwegen 
from
IJmuiden 
to
Kijfhoek  

NS deed wekelijks een vistrein van IJmuiden naar de Kijfhoek. De trein bestond uit koelwagens die vanaf de Kijfhoek naar Chiasso (CH) werden doorgevoerd.

Dit vervoer is beëindigd.

Company
Lineas 
from
Älmhult (SE) 
to
Gent Zeehaven (B) 

Lineas rijdt meermaals per dag met Volvotreinen tussen Zweden en België via Nederland. Er zijn twee soorten te onderscheiden: de containertreinen en schuifwandwagentreinen. In 2021 werden er soms ook staalwagens in de schuifwandwagentreinen mee vervoerd. De containerwagens zijn Sgnss van AAE en zijn beladen met kleine bruine en donkerblauwe containers, de schuifwandwagens zijn Laaeilprss van Green Cargo.

Company
DB Cargo 
from
Botlek 
to
Burghausen Wackerwerk (D) 

Twee keer per week rijdt DB Cargo een bloktrein methanol (UN 1230) naar het in Zuid Duitsland gelegen Burghausen Wackerwerk. Een deel van de trein wordt beladen bij ETT op de Rotterdamse Europoort.

Company
RTB Cargo 
from
Pernis 
to
Weil am Rhein (D) / Basel Bad Rbf (CH) 

Company
Captrain 
from
Lutterade racc. DSM 
to
Wien Freudenau Hafen (A) 

Per februari/maart 2021 rijdt Ecco Rail in samenwerking met Captrain een nieuwe verbinding tussen Wenen en de Rail Terminal Chemelot te Geleen-Lutterade via Venlo. De belading bestaat uit beige/blauwe tankcontainers van Poll-Nussbaumer. Nederlandse deel door Captrain, Duitse/Oostenrijkse deel door Ecco Rail.

Company
TX Logistik 
from
Malmö (S) / Eskilstuna (S) 
to
Kaldenkirchen (D) / Gekkengraaf 

In opdracht van Cabooter Group rijdt TX Logistik een trailertrein tussen Eskilstuna, Malmö en Kaldenkirchen. De trein bestaat overwegend uit Westerman en GWG trailers.
Van eind augustus tot medio november 2021 reed deze trein naar Cabooter Gekkengraaf in verband met werkzaamheden tussen Venlo en Viersen. HSL reed de trein tussen Osnabrück en Gekkengraaf.

Company
DB Cargo 
from
Neuss Gbf (D) 
to
Antwerpen Noordzeeterminal (B) 

Voorheen ook treinen van/naar Maasvlakte en München (D).

Company
boxXpress 
from
Maasvlakte West 
to
Wörth am Rhein (D) 

 39 Mooi?
© Tijn | view photo
Company
Railtraxx 
from
Budel 
to
Antwerpen Groenland (B) 

Iedere werkdag rijdt Railtraxx een trein met zinkerts van Antwerpen Groenland naar Budel. De trein wordt in Budel beladen met zinkoxide en gaat 's middags via Hamont over de IJzeren Rijn naar Antwerpen. De trein wordt meestal gereden door een 6400.

Voorheen gereden door Lineas.

Company
Rail Force One 
from
Botlek / Oss / Moerdijk 
to
Bad Bentheim (D) / Foktő-Kalocsa (H) 

RFO rijdt treinen met VTG ketelwagens type Zacns met zonnebloemolie tussen de Botlek of Oss en Foktő-Kalocsa in Hongarije. Sinds eind augustus 2022 rijdt LTE soms ook een trein naar Moerdijk.